Η επίδραση νοσηλευτικών παρεμβάσεων στην αυτοδιαχείριση και την πρόγνωση ασθενών με καρδιακή ανεπάρκεια

Περίληψη

Εισαγωγή: Οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που εστιάζουν στην αυτοφροντίδα των ασθενών με καρδιακή ανεπάρκεια (ΚΑ) μπορούν να βελτιώσουν τις γνώσεις των ασθενών για τη διαχείριση του συνδρόμου, ενώ ενδέχεται να μειώσουν τις επανανοσηλείες και τη θνητότητα. Εντούτοις, οι επιδράσεις στη σχετιζόμενη με την υγεία ποιότητα ζωής και τη συναισθηματική ευημερία των ασθενών, αλλά και των φροντιστών τους καθώς και τη διαχείριση του συνδρόμου, είναι λιγότερο σαφείς. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η αξιολόγηση της επίδρασης ενός εκπαιδευτικού προγράμματος από νοσηλεύτρια στη σχετιζόμενη με την υγεία ποιότητα ζωής, την αυτοφροντίδα και τη γνώση για την ΚΑ, τη γνωστική λειτουργία, την συναισθηματική ευημερία και την ικανότητα άσκησης των ασθενών καθώς και τις κλινικές εκβάσεις, σε προσφάτως νοσηλευθέντες ασθενείς με ΚΑ. Επίσης, μελετήθηκε η επίδραση των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στους φροντιστές των ασθενών όσον αφορά στα αισθήματα ενοχής, την επιβάρυνση της φροντίδας και τη σχετιζόμενη με τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Background: Educational interventions that focus on self-care management in patients with heart failure (HF) may improve HF knowledge and self-care and may reduce readmissions and mortality. However, the effects on health related quality of life (HR-QoL) and emotional wellbeing of patients and their caregivers as well as the delivery method of interventions are less well defined. Purpose: The present study sought to evaluate the effect of a nurse-led educational intervention on the health-related quality of life (HR-QoL), the self-management and HF knowledge, the cognitive function, the depression, exercise capacity and acute events in recently hospitalized HF patients. We further assessed the effect of educational interventions on caregiver outcomes including the burden of care, feelings of guilt and HR-QoL. Methods: In the present single-center, controlled study patients/caregivers were randomized into three groups: two intervention groups (Group-A/Group-B) and a group receiving the ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/55371
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55371
ND
55371
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of nursing interventions on self-management and prognosis of patients with heart failure
Συγγραφέας
Θώδη, Μαρία (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Παθολογίας. Κλινική Β' Καρδιολογική Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου ΑΤΤΙΚΟΝ
Εξεταστική επιτροπή
Φιλιππάτος Γεράσιμος
Παρίσης Ιωάννης
Λαμπρινού Αικατερίνη
Τσιούφης Κωνσταντίνος
Ραλλίδης Λουκιανός
Οικονομίδης Ιγνάτιος
Φαρμάκης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Νοσηλευτική
Λέξεις-κλειδιά
Καρδιακή ανεπάρκεια; Κατ'οίκον παρακολούθηση; Τηλεφωνική παρακολούθηση; Αυτοφροντίδα; Αυτοδιαχείριση; Επιβάρυνση φροντιστή καρδιακής ανεπάρκειας; Αίσθημα ενοχής φροντιστή; Νοσηλευτής καρδιακής ανεπάρκειας; Σχετιζόμενη με την υγεία ποιότητα ζωής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.