Ετεροτοπία και διαπολιτισμικότητα: τα ελληνικά μειονοτικά σχολεία της Αλβανίας

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση των κρατικών ελληνικών μειονοτικών σχολείων της Αλβανίας ως χώρους ετεροτοπίας και διαπολιτισμικότητας. Συγκεκριμένα, επιδιώκεται η διερεύνηση του ρόλου των ελληνικών μειονοτικών σχολείων ως ενδιάμεσων χώρων ετεροτοπίας στο πλαίσιο του αλβανικού εκπαιδευτικού συστήματος και της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας, καθώς και του υφιστάμενου εκπαιδευτικού σχεδιασμού (εκπαιδευτικά προγράμματα, πρακτικές και επαγγελματικά χαρακτηριστικά Ελλήνων εκπαιδευτικών). Η συμπληρωματική ή περιθωριακή εφαρμογή της ελληνικής μειονοτικής εκπαίδευσης ερευνήθηκε ποιοτικά, μέσω της ενδελεχούς βιβλιογραφικής ανασκόπησης, της μελέτης αρχειακού υλικού και της διεξαγωγής τριάντα εξ αποστάσεως και δια ζώσης ημιδομημένων συνεντεύξεων. Μέσα από τη θεματική ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων και τη χρήση των δύο πρώτων ερευνητικών εργαλείων, προκύπτει πως τα ελληνικά μειονοτικά σχολεία αποτελούν ισχυρούς χώρους ετεροτοπίας, στους οποίους εκδηλώνονται αποκλίσεις από ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis aims to investigate the state Greek minority schools of Albania as spaces of heterotopia and interculturality. Specifically, it seeks to investigate the role of Greek minority schools as intermediate spaces of heterotopia in the context of the Albanian educational system and the Greek National Minority, as well as the existing educational planning (curriculum, educational practices, and professional characteristics of Greek teachers). The supplementary or marginal status of the Greek minority education was investigated qualitatively, through a thorough literature review, the study of archival materials and the conduct of thirty telephone/ virtual and in-person semi-structured interviews. Through the thematic analysis of research data, it emerges that Greek minority schools are strong spaces of heterotopia, in which deviations from Albanian society, educational functional changes, incompatible social positions, weak relations with Greece and Albania, strong preserva ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54157
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54157
ND
54157
Εναλλακτικός τίτλος
Heterotopias and interculturalism: the greek minority schools of Albania
Συγγραφέας
Μάμμου, Ανίλα (Πατρώνυμο: Βαγγέλης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Αρβανίτη Ευγενία
Σπινθουράκη Ιουλία-Αθηνά
Μάγος Κωνσταντίνος
Καραλής Αθανάσιος
Μανώλη Πολυξένη
Καζούλλη Βασιλεία
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ετεροτοπία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.