Καθημερινές πρακτικές και νοηματικές παραγωγές της γειτονιάς μέσα από τις γεωγραφίες των παιδιών στο Παγκράτι

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή διερευνά τα νοήματα που παράγουν τα παιδιά για τη γειτονιά τους, μέσα από τις καθημερινές τους πρακτικές. Αντλώντας από τις επεξεργασίες της Νέας κοινωνιολογίας της παιδικής ηλικίας, των Γεωγραφιών των παιδιών, της Εθνογραφίας και της Μελέτης της πόλης, η διατριβή συγκροτεί μια διεπιστημονική πολυπρισματική οπτική, προκειμένου να διεισδύσει στους παιδικούς κόσμους και να αναδείξει την οπτική των παιδιών για τους τόπους της καθημερινότητάς τους. Σε αυτήν τη βάση, η μελέτη εστιάζει στις γεωγραφίες των παιδιών 7-12 χρονών που κατοικούν στο Παγκράτι, μια αστική κεντρική γειτονιά της Αθήνας, οργανώνοντας μια εις βάθος επιτόπια έρευνα. Μέσα από τις διαλογικές ερευνητικές μεθόδους της εθνογραφικής παράδοσης, επιδιώκεται η κατανόηση της βιωμένης εμπειρίας των παιδιών στη γειτονιά. Το εθνογραφικό υλικό αναδεικνύει τις πλούσιες και σύνθετες οπτικές των παιδιών για «το σπίτι» και «τον δρόμο», συζητά για τις πρακτικές ιδιοποίησης και διεκδίκησης του δημόσιου χώρου της γειτον ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis explores the meanings that children produce for their neighborhood through their everyday practices. Drawing from the New Sociology of Childhood, Children's Geographies, Ethnography and Urban Studies, the thesis attempts an interdisciplinary and multidimensional approach to children's worlds and highlights their perspective on their everyday places. The study focuses on the geographies of 7 to 12-year-old children living in Pagkrati, a central urban neighborhood of Athens, via in-depth fieldwork research. Through dialogical research methods of the ethnographic tradition, we seek to understand the lived experience of children in their neighborhood. The ethnographic work reveals the children's rich and complex perspectives at “home” and on the “street”, discusses the practices of appropriating and claiming the public space of the neighborhood, and focuses on children's particular preference for the in-between, liminal and "other" places. Through these paths, the thes ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54116
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54116
ND
54116
Εναλλακτικός τίτλος
Everyday practices and meaning productions of the neighborhood through children's geographies in Pagrati
Συγγραφέας
Καραμπίνη, Ζωή (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας
Εξεταστική επιτροπή
Μίχα Ειρήνη
Κουτρολίκου Παναγιώτα
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Ασκούνη Νέλλη
Μάρκου Μαρία
Ντάφλος Κωνσταντίνος
Πλεξουσάκη Έφη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Γεωγραφίες των παιδιών; Εθνογραφία; Καθημερινές πρακτικές; Γειτονιά; Νέα κοινωνιολογία της παιδικής ηλικίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.