Σχεδιασμός άμεσης υποστήριξης σε θέσεις συμβολής σηράγγων

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται ζητήματα σχεδιασμού της άμεσης υποστήριξης σηράγγων, με έμφαση σε θέσεις συμβολής. Η προσέγγιση του προβλήματος γίνεται μέσω τριδιάστατων αριθμητικών αναλύσεων με παραμετρική διερεύνηση της επίδρασης της εντατικής κατάστασης και των μηχανικών χαρακτηριστικών της βραχομάζας. Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων εστιάζει στα εντατικά μεγέθη και τις μετακινήσεις της υποστήριξης, καθώς αυτά αποτελούν τα βασικά κριτήρια για τον σχεδιασμό των σηράγγων. Οι αριθμητικές αναλύσεις ενσωματώνουν προηγμένο καταστατικό μοντέλο με συμπεριφορά χαλάρωσης της βραχομάζας (strain-softening) ενώ σε περιπτώσεις ανισότροπης βραχομάζας εφαρμόζεται καταστατικό μοντέλο απανταχού ασυνεχειών (ubiquitous joints). Όλες οι αριθμητικές αναλύσεις συνεχούς μέσου εκτελέστηκαν με χρήση του κώδικα πεπερασμένων διαφορών FLAC3D, ενώ για τις αναλύσεις μη συνεχούς μέσου έγινε χρήση του κώδικα 3DEC και RS2. Η διαδικασία προσομοίωσης περιελάβανε αναλύσεις αξονικής συμμετρίας, τριδιάστατες ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis deals with tunnels primary support design issues, emphasizing on tunnel junction areas. The problem is approached through three-dimensional numerical simulation with parametric investigation of in-situ stress and rockmass mechanical properties. The evaluation of the results focuses on support stress resultants and displacements since these are a key tunnel design criterion. Numerical simulations in strong rock masses incorporate an advanced strain – softening constitutive model while in cases of anisotropic rock masses a ubiquitous joints model is introduced. All continuous media numerical analyzes were performed using FLAC3D finite difference code, while for non-continuous media analyzes the 3DEC and RS2 codes were used. The simulation process included axisymmetric, three-dimensional and plane strain analyzes. In all numerical simulations, sequential excavation and support was applied in all stages (top heading, bench – invert) for both main and escape tunnel. According to ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2025)
DOI
10.12681/eadd/53825
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53825
ND
53825
Εναλλακτικός τίτλος
Design of primary support in tunnel junction areas
Συγγραφέας
Γκίκας, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων - Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλευτικής. Εργαστήριο Τεχνολογίας Διάνοιξης Σηράγγων
Εξεταστική επιτροπή
Νομικός Παύλος
Σοφιανός Αλέξανδρος
Μπενάρδος Ανδρέας
Καλιαμπάκος Δημήτριος
Μιχαλακόπουλος Θεόδωρος
Ζευγώλης Ιωάννης
Μαρίνος Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΓεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος ➨ Γεωεπιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Φυσικές ΕπιστήμεςΓεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος ➨ Γεωλογία
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού ➨ Πολιτική μηχανική
Λέξεις-κλειδιά
Μηκοτομικό προφίλ μετακινήσεων; Βραχομάζα με συμπεριφορά χαλάρωσης; Αριθμητική προσομοίωση; Συμβολή σηράγγων; Ανισότροπη βραχομάζα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.