Πρόσληψη και αξιοποίηση της ελληνικής αρχαιότητας στο πεδίο της εκπαίδευσης και του πολιτισμού από το Καθεστώς της 4ης Αυγούστου

Περίληψη

Στην παρούσα μελέτη διερευνώνται ο τρόπος και τα μέσα πρόσληψης της ελληνικής αρχαιότητας από το καθεστώς της 4ης Αυγούστου. Αξιοποιώντας τα πορίσματα της διεπιστημονικής έρευνας στις σπουδές περί τον φασισμό σχετικά με τη χρήση του κλασικού παρελθόντος από τα ολοκληρωτικά καθεστώτα του Μεσοπολέμου, η διατριβή επιχειρεί να συμπληρώσει το βιβλιογραφικό κενό που εντοπίζεται στην ελληνική περίπτωση, μελετώντας τόσο τον λόγο, όσο και την πολιτική του καθεστώτος σχετικά με την αξιοποίηση του ιστορικού παρελθόντος. Στηριγμένη σε πρωτογενείς πηγές από κρατικά και ιδιωτικά αρχεία και σε εκδόσεις της εποχής, η διατριβή μελετά τη σχέση της μεταξικής δικτατορίας με το αρχαιοελληνικό παρελθόν στον τομέα της εκπαίδευσης και του πολιτισμού, με έμφαση στην πολιτική του θεάτρου, της αρχαιολογίας, του λαϊκού πολιτισμού και των εορταστικών τελετών. Το συμπέρασμα που προέκυψε από την έρευνα είναι ότι το καθεστώς δεν απομακρύνεται από τον τρόπο με τον οποίο είχαν μεθερμηνεύσει την ελληνική αρχαιότητα οι δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current doctoral thesis investigates the way and the means employed towards the acquisition of the Greek antiquity by the 4th of August regime. Tapping into the findings of the cross-disciplinary research into fascist studies concerning the incorporation of the classical past on the part of totalitarian regimes during the Interwar period, the dissertation endeavours to function complementary to the literature gap in the Greek case, studying both the rhetoric and policy-making of the regime concerning the deployment of the historic past. Based on primary sources appearing in state and private documents as well as publishing of the time, the doctoral thesis studies the relationship developed between the regime and the ancient Greek past in the field of education and culture placing emphasis on theatre policy, archaeology, popular culture and celebratory ceremonies. The conclusion which arose from the investigation is that the regime does not deviate from the way the intelligentsia of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53588
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53588
ND
53588
Εναλλακτικός τίτλος
Perception and usage of Greek antiquity in the field of education and culture by the 4th of August Regime
Συγγραφέας
Σουλακάκης, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Θεοδώρου Βασιλική
Βόγλη Ελπίδα
Καρακατσάνη Δέσποινα
Καραφύλλης Αθανάσιος
Ασημακοπούλου Φωτεινή
Θεοδώρου Δημήτριος
Παληκίδης Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία ➨ Νεότερη ιστορία
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνική αρχαιότητα; Αυταρχικά καθεστώτα; Δικτατορία 4ης Αυγούστου; Εθνική Οργάνωση Νεολαίας; Χρήση αρχαιότητας; Λαϊκός πολιτισμός και αρχαίο θέατρο; Αρχαιολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)