Συστηματικός σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση παιχνιδοποιημένων περιβαλλόντων εκμάθησης στην κυβερνοασφάλεια

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή έχει ως στόχο την επικύρωση της θεωρίας μάθησης του κονστρουκτιβισμού και να αποδώσει τις πιθανές συστηματικές προσεγγίσεις που επιτρέπουν στις προκλήσεις Capture the Flag (CTF) και στα Cyber Ranges να παρέχουν σημαντικό μαθησιακό αντίκτυπο. Η παρούσα έρευνα συμβάλει στην κατανόηση σχετικά με τον σχεδιασμό της έρευνας και τη μεθοδολογική ανάπτυξη που απαιτείται για την ενίσχυση του μαθησιακού αντίκτυπου των προκλήσεων CTF και των Cyber Ranges ως εικονικών περιβαλλόντων μάθησης στον κυβερνοχώρο. Ο πειραματικός σχεδιασμός στηρίζεται μεθοδολογικά στο Action Design Research (ADR) και αξιοποιήθηκε για την παροχή δεδομένων σχετικά με το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ψηφιακών περιβαλλόντων εκμάθησης στην κυβερνοασφάλεια. Στην έρευνα συμπεριλαμβάνεται κριτική αξιολόγηση των περιβαλλόντων μάθησης στον κυβερνοχώρο λαμβάνοντας υπόψη τις έννοιες της παιχνιδοποίησης (gamification) και της μάθησης που βασίζεται σε παιχνίδι (Game-Based Learning). Η έρευνα παρέχει τη βάση για έναν νέο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research aims to validate the learning theory of constructivism and identify the possible systematic approaches to design, deploy, and evaluate cybersecurity learning environments using Capture the Flag (CTF) challenges and Cyber Ranges to provide a significant learning impact. Capture the Flag (CTF) challenges and Cyber Ranges are among the most widely used approaches to provide technical exercises in cybersecurity, mostly as an assessment method to evaluate skills. Despite interest in CTF challenges and Cyber Ranges, few studies have considered systematic approaches to relate technical exercises to the cybersecurity curriculum. Furthermore, research on gamification or game-based learning in cybersecurity has not included these approaches until now. This research contributes to understanding of the design and methodological development to improve approaches, including but not limited to CTF challenges and Cyber Ranges. The research is methodologically based on Action Design Resea ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52096
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52096
ND
52096
Εναλλακτικός τίτλος
Systematic design, deployment and evaluation of gamified cybersecurity learning environments
Συγγραφέας
Καραγιάννης, Στυλιανός (Πατρώνυμο: Περικλής)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Επιστήμης της Πληροφορίας και Πληροφορικής. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Μάγκος Εμμανουήλ
Τσώχου Αγγελική
Νταντογιάν Χριστόφορος
Κοτζανικολάου Παναγιώτης
Ξενάκης Χρήστος
Πατσάκης Κωνσταντίνος
Καρύδα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Διεπιστημονικές εφαρμογές επιστήμης ηλεκτρονικών υπολογιστών
Λέξεις-κλειδιά
Ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων; Εκπαίδευση στην Κυβερνοασφάλεια; Μάθηση βασισμένη στα ψηφιακά παιχνίδια; Σοβαρά Παιχνίδια; Παιχνιδοποίηση; Κοινωνικός κονστρουκτιβισμός; Μάθηση με βάση το ψηφιακό παιχνίδι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.