Ανάπτυξη πολυτροπικού λόγου πειθούς σε διαδικτυακά περιβάλλοντα: διερεύνηση δυνατοτήτων εκπαιδευτικής παρέμβασης για παραγωγή βίντεο

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα, με αφετηρία τις επικοινωνιακές πρακτικές πολιτών στα κοινωνικά δίκτυα (π.χ. μέσω ρεμίξ βίντεο), προσεγγίζει την παραγωγή βίντεο με διαθέσιμο υλικό, ως σύνθεση και αναπλαισίωση, ενώ την επικοινωνιακή πρακτική, στην οποία εντάσσεται, ως πολυτροπική, δημόσια, ψηφιακή, διαμεσολαβημένη δράση, κοινωνικά και χρονικά κατανεμημένη. Αποσκοπεί να διερευνήσει τις δυνατότητες ενός συγκριμένου εκπαιδευτικού σχεδιασμού και το μαθησιακό δυναμικό δραστηριοτήτων σύνθεσης βίντεο και ανάπτυξης λόγου πειθούς για κοινωνικο-πολιτικά θέματα αιχμής, από αρχάριους φοιτητές/τριες παιδαγωγικού τμήματος. Το θεωρητικό πλαίσιο αντλεί από την πολυτροπική κοινωνική σημειωτική και την κριτική ανάλυση λόγου, ενώ παράλληλα λαμβάνει υπόψη, τα πεδία της Εκπαίδευσης στα Μέσα και των Σπουδών Σύνθεσης, καθώς και τις βάσεις των κοινωνιοπολιτιστικών θεωρήσεων μάθησης.Μεθοδολογικά, υλοποιεί Έρευνα Βάσει Σχεδίου (Design-Based Research), προκειμένου να παράξει τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του εξαμηνιαίου μαθήματος ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Starting from the communication practices of citizens on social networks (eg via video remix), the present study approaches the production of video with available material as composition and recontextualization and the communication practice, in which it is included, as a multimodal, public, digital, mediated action, socially and temporally distributed. It aims to explore the possibilities of a specific educational design and the learning potential of the activities of video composition and development of persuasive discourse for cutting-edge socio-political issues by university students at a pedagogical department.The theoretical framework draws on multimodal social semiotics and critical discourse analysis and takes into account the fields of Media Education and Composition Studies as well as the foundations of sociocultural learning views.Methodologically, it implements Design-Based Research in order to produce the educational design of the course for a semester and the learning des ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50975
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50975
ND
50975
Εναλλακτικός τίτλος
Development of multimodal persuasive discourse in network environments: investigating the potential of an educational intervention for video production
Συγγραφέας
Φραγκιαδουλάκη, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής
Εξεταστική επιτροπή
Δημητρακοπούλου Αγγελική
Παπαδοπούλου Μαρία
Φεσάκης Γεώργιος
Καφούση Σουλτάνα
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Κοντάκος Αναστάσιος
Κίτσιου Σταυρούλα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Βίντεο; Πολυτροπικότητα; πολυτροπική ψηφιακή σύνθεση; Πολυτροπικός εγγραμματισμός; Ψηφιακή επικοινωνία; Προσφυγική κρίση; Εκπαιδευτικός σχεδιασμός; Μαθησιακός σχεδιασμός; Ερευνα βασει σχεδίου; YouTube; remix; Ψηφιακή επεξεργασία βίντεο; ΤΠΕ στην εκπαίδευση; Κοινωνική σημειωτική; Ιδιότητα πολίτη; Atlas.ti
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)