Περίληψη
ΓενικάΗ παρούσα διδακτορική διατριβή, στοχεύει στον προσδιορισμό και την αξιολόγηση των στοιχείων συσκευασίας στη βιομηχανία τροφίμων από ένα ολιστικό πρίσμα. Τα ευρήματα της μελέτης δικαιολογούν τα αποτελέσματα πολλών ερευνητικών πρωτοβουλιών ότι η σημασία της συσκευασίας στη βιομηχανία τροφίμων έγκειται στον πολυλειτουργικό και πολύ-επιστημονικό της χαρακτήρα. Τα στοιχεία συσκευασίας των τροφίμων μπο-ρούν να προέλθουν από τη μελέτη της συμβολής των διαφόρων επιστημονικών κλάδων και λειτουργικών τομέων: μάρκετινγκ, logistics/εφοδιαστικής αλυσίδας, τεχνολογίες τροφίμων και το περιβάλλον.ΣκοπόςΗ σημασία της συσκευασίας στη βιομηχανία τροφίμων έγκειται στον πολυλειτουργικό της χαρακτήρα. Τα στοιχεία συσκευασίας μπορούν να προέλθουν από τη μελέτη της συμβολής διαφορετικών επιστημονικών τομέων και λειτουργικών τομέων: μάρκετινγκ, logistics, τεχνολογίες τροφίμων και το περιβάλλον. Αυτή η μελέτη στοχεύει στον εντοπισμό και την αξιολόγηση στοιχείων συσκευασίας στη βιομηχανία τροφίμων από μία ...
ΓενικάΗ παρούσα διδακτορική διατριβή, στοχεύει στον προσδιορισμό και την αξιολόγηση των στοιχείων συσκευασίας στη βιομηχανία τροφίμων από ένα ολιστικό πρίσμα. Τα ευρήματα της μελέτης δικαιολογούν τα αποτελέσματα πολλών ερευνητικών πρωτοβουλιών ότι η σημασία της συσκευασίας στη βιομηχανία τροφίμων έγκειται στον πολυλειτουργικό και πολύ-επιστημονικό της χαρακτήρα. Τα στοιχεία συσκευασίας των τροφίμων μπο-ρούν να προέλθουν από τη μελέτη της συμβολής των διαφόρων επιστημονικών κλάδων και λειτουργικών τομέων: μάρκετινγκ, logistics/εφοδιαστικής αλυσίδας, τεχνολογίες τροφίμων και το περιβάλλον.ΣκοπόςΗ σημασία της συσκευασίας στη βιομηχανία τροφίμων έγκειται στον πολυλειτουργικό της χαρακτήρα. Τα στοιχεία συσκευασίας μπορούν να προέλθουν από τη μελέτη της συμβολής διαφορετικών επιστημονικών τομέων και λειτουργικών τομέων: μάρκετινγκ, logistics, τεχνολογίες τροφίμων και το περιβάλλον. Αυτή η μελέτη στοχεύει στον εντοπισμό και την αξιολόγηση στοιχείων συσκευασίας στη βιομηχανία τροφίμων από μία ο-λιστική άποψη.Μεθοδολογική προσέγγισηΤα πρωτογενή δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίων, τα οποία συμπληρώθηκαν από 1.219 καταναλωτές τροφίμων και 390 διευθυντές (στελέχη) που εργάζονται στην αγορά συσκευασμένων προϊόντων διατροφής, ο οποίος είναι ένας πολύ σημαντικός και ανταγωνιστικός τομέας στην Ελλάδα.ΕυρήματαΣε γενικές γραμμές, τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι όλοι οι βασικοί παράγοντες της α-λυσίδας εφοδιασμού τροφίμων αντιλαμβάνονται και εκτιμούν τον πολυλειτουργικό και διεπιστημονικό χαρακτήρα της συσκευασίας. Επιπλέον, τα πληροφοριακά, λειτουργικά, φυσικά και οπτικά στοιχεία έχουν μεγάλη σημασία. Αυτά τα ευρήματα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι όλα τα στελέχη από διαφορετικούς επιχειρησιακούς τομείς μιας επιχείρησης θα πρέπει να συμμετέχουν στο σχεδιασμό συσκευασιών, παρά το γεγονός ότι μπορεί να έχουν διαφορετικές προοπτικές σχετικά με τα διαφορετικά στοιχεία που εμπλέκο-νται στη συσκευασία στην εφοδιαστική αλυσίδα τροφίμων.ΠρωτοτυπίαΠαρόλο που ο πολυεπιστημονικός χαρακτήρας της συσκευασίας είναι ένα αναμφισβήτητο γεγονός, οι περισσότερες μελέτες στη βιβλιογραφία επικεντρώνονται είτε στον αντίκτυπό του στη συμπεριφορά των καταναλωτών και στη χρήση του ως εργαλείου επικοινωνίας / διαφοροποίησης είτε ως εργαλείο που έχει σημαντικές επιπτώσεις στην αποτελεσματικότητα των συστημάτων logistics σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς και για τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά / ιδιότητες και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίη-ση. Αυτή η μελέτη προσπάθησε να καλύψει αυτό το κενό, αναγνωρίζοντας τη σημασία του μεταξύ των διαχειριστών μάρκετινγκ, εφοδιαστικής, τεχνολογίας τροφίμων και εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων που αφορούν την περι-βαλλοντική ευαισθητοποίηση και τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αντιλαμβάνο-νται τα δεδομένα στη συσκευασία.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
GeneralThis study aims to identify and evaluate packaging elements in the food industry from a holistic point of view. Findings of the study justify the results of many research initiatives that the importance of packaging in the food industry lies in its multifunctional nature. Packaging elements of food products can come from studying the contribution of different research disciplines and functional areas: marketing, logistics/supply chain management, food technologies and the environment.PurposeThe importance of packaging in the food industry lies in its multifunctional nature. Packaging elements can come from studying the contribution of different research disciplines and functional areas: marketing, logistics, food technologies, and the environment. This study aims to identify and evaluate packaging elements in the food industry from a holistic point of view.Design/methodology/approachPrimary data are collected through two research initiatives via questionnaires, which were filled ...
GeneralThis study aims to identify and evaluate packaging elements in the food industry from a holistic point of view. Findings of the study justify the results of many research initiatives that the importance of packaging in the food industry lies in its multifunctional nature. Packaging elements of food products can come from studying the contribution of different research disciplines and functional areas: marketing, logistics/supply chain management, food technologies and the environment.PurposeThe importance of packaging in the food industry lies in its multifunctional nature. Packaging elements can come from studying the contribution of different research disciplines and functional areas: marketing, logistics, food technologies, and the environment. This study aims to identify and evaluate packaging elements in the food industry from a holistic point of view.Design/methodology/approachPrimary data are collected through two research initiatives via questionnaires, which were filled by 1,219 consumers of food products and 390 managers (executives) working in the packaged food products market, which is a very important and competitive sector in Greece.FindingsIn general, the findings reveal that all the key players in the food supply chain understand and appreciate the multifunctional and multidisciplinary nature of packaging. Moreover, informational, operational, physical and visual elements are all of high importance. These findings lead to the conclusion that all executives from different operational areas of a business should be involved in packaging design, despite the fact that they may have different perspectives concerning the different elements involved in the packaging in the food supply chain. OriginalityAlthough the multidisciplinary nature of the package is very clear, most studies in the literature focus on either its impact on consumer behavior and its use as a communication/differentiation tool or as a tool that has significant implications for the efficiency of the logistics systems throughout the supply chain, as well as for the particular features/properties and the environmental awareness. This study sought to fill the above-mentioned gap, by recognizing its importance among marketing, logistics, food technology and corporate social responsibility managers, including issues concerning environmental awareness, and how consumers perceive the data on the packaging.
περισσότερα