Χαρακτηριστικά αυτο-αξιολόγησης σε παιδιά επιρρεπή σε επιθετική συμπεριφορά στο σχολείο

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να εκτιμηθεί το επίπεδο αυτοεκτίμησης και επιθετικότητας στους Έλληνες εφήβους και να εξεταστεί εάν οι δύο δομές σχετίζονται. Επίσης, στοχεύει να διερευνήσει τον ρόλο της οικογενειακής δομής στην αυτοεκτίμηση και την εμπλοκή των εφήβων στην επιθετικότητα και την επίδραση του φύλου σε επιθετικές συμπεριφορές. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 124 μαθητές Γυμνασίου που κατοικούν στην Αθήνα, την πρωτεύουσα της Ελλάδας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από έγκυρες και αξιόπιστες κλίμακες. Η κλίμακα αυτοεκτίμησης Rosenberg (Rosenberg, 1965) και το ερωτηματολόγιο αυτο-αποτελεσματικότητας για παιδιά (Muris, 2001) χρησιμοποιήθηκαν για τη μέτρηση της αυτοεκτίμησης των μαθητών, ενώ η επιθετικότητα μετρήθηκε με την κλίμακα επιθετικότητας (Orpinas and Frankowski, 2001), την Τροποποιημένη Κλίμακα Επιθετικότητας (Bosworth, Espelage & Sp-0 "> Ίδρυμα