Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση προγράμματος Θεατρικού Παιχνιδιού για την προώθηση των αρχών της διαπολιτισμικότητας στις εκδηλώσεις εορτασμού των εθνικών και θρησκευτικών επετείων στο Δημοτικό Σχολείο

Περίληψη

Οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις αναδεικνύουν την έννοια της διαπολιτισμικότητας ως κυρίαρχο ζητούμενο, με γνώμονα τον σεβασμό της πολιτισμικής ταυτότητας των μαθητών/-τριών, την ειρηνική συνύπαρξη και αλληλεπίδραση των πολιτισμών, την κοινωνική συνοχή και την πολιτισμική εξέλιξη.Το σύγχρονο σχολείο έχει αναπτύξει διάφορες πρακτικές που προωθούν τη διαπολιτισμικότητα. Αρκετά, όμως, ζητήματα παραμένουν εγκλωβισμένα σε μονοπολιτισμικού τύπου οπτικές, δημιουργώντας μια μη ενιαίου χαρακτήρα παιδαγωγική προσέγγιση. Ένα από τα ζητήματα αυτά είναι οι εθνικοί και θρησκευτικοί επετειακοί εορτασμοί. Στους εορτασμούς αυτούς, η ανάδειξη και η διατήρηση της εθνικής και θρησκευτικής ταυτότητας, παράλληλα με την εφαρμογή μιας διαπολιτισμικής προσέγγισης στην εκπαίδευση αποτελεί μια δύσκολη ισορροπία. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει κατά πόσο ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα Θεατρικού Παιχνιδιού για την επεξεργασία θεμάτων που σχετίζονται με τους εθνικούς και θρησκευτικούς επετει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Modern pedagogical approaches highlight the concept of interculturalism as a predominant issue, promoting respect for the personal and social students’ identity, peaceful coexistence and interaction of cultures, social cohesion, and cultural development.Schools have developed various practices that promote interculturalism. Nevertheless, some issues, still, remain trapped in mono-cultural optics, providing a non-cohesive pedagogical practice. One of these issues is national and religious anniversary celebrations. In these celebrations, the promotion and conservation of national and religious identity at the same time with implementing an intercultural approach to education is a difficult balance. This study, utilizing “drama-based pedagogy”, explored whether a specially designed Drama Pedagogy program could be a practical application, which promotes the principles of interculturality in education, in the field of national and religious anniversaries celebrations. It followed the four-p ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50105
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50105
ND
50105
Εναλλακτικός τίτλος
Design, implementation, and evaluation of a Drama Pedagogy program for the promotion of interculturalism principles at ethnic and religious anniversaries celebrations in Primary school
Συγγραφέας
Κεφαλάκη, Μαρία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καραγιώργος Δημήτριος
Δαφέρμος Βασίλειος
Φουντουλάκης Ανδρέας
Χατζηπαντελής Θεόδωρος
Ιβρίντελη Μαρία
Κοντογιάννη Διονυσία
Φανουράκη Κλειώ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμικότητα; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Διαπολιτισμική ικανότητα; Θεατρικό παιχνίδι; Παιδαγωγική του Θεάτρου; Σχεδιασμός και αξιολόγηση προγραμμάτων; Επετειακοί εορτασμοί στο σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)