Ανάλυση κοινωνικών δικτύων λεκτικής επιθετικότητας, εκφοβισμού και μακιαβελισμού στο εκπαιδευτικό σύστημα: εφαρμογή σε φοιτητές Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού και άλλων ακαδημαϊκών τμημάτων

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής έρευνας αποτέλεσε η ποσοτική-αλγεβρική διάγνωση και οπτικοποίηση ενδοακαδημαϊκών δομών μεταξύ φοιτητών στις σχέσεις: λεκτικής επιθετικότητας, εκφοβισμού και μακιαβελισμού, καθώς και ο εντοπισμός των παραμέτρων που τις επηρεάζουν. Αναδείχθηκαν αντίστοιχα δομές ιεραρχίας (ποιος είναι ο κυριότερος στόχος και ο κυριότερος δράστης) όσον αφορά τις ανωτέρω σχέσεις. Ανιχνεύθηκαν ατομικοί παράγοντες (π.χ. φύλο, κοινωνικο-οικονομικές παράμετροι) που επηρεάζουν τη θέση του καθενός μέσα στις δομές των σχέσεων αυτών. Εξετάσθηκε η δυναμική εξέλιξη των δομών με το χρόνο. Εφαρμόστηκε πλήρης ανάλυση δικτύων σε φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης διαφορετικών τμημάτων και εξαμήνων (κάθε ένα εκ των οποίων αναλύθηκε ποσοτικά ως δίκτυο). Χρησιμοποιήθηκαν τυποποιημένα ερωτηματολόγια και συμμετείχαν 795 φοιτητές-κόμβοι (411 γυναίκες και 384 άνδρες). Διενεργήθηκε ανάλυση κοινωνικών δικτύων και ανάλυση Spearman μεταξύ δικτυακών (λεκτική επιθετικότητα, εκφοβισμός, μακιαβελική συμπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this PhD research is the quantitative-algebraic diagnosis and visualization of intra-academic structures among students in the relations of: verbal aggression, bullying and Machiavellianism, as well as the identification of parameters that affect them. Hierarchical structures emerged (what is the main target and the main “perpetrator”) regarding the above relations. Individual factors were identified (e.g. gender, socio-economic parameters) that affect the position of each within the structures of these relationships. The dynamic evolution of the structures over time was examined. A complete network analysis was applied to higher education students from different departments and semesters (each of which was quantified as a network). Standard questionnaires were used and 795 student-nodes participated (411 women and 384 men). A social network analysis and a Spearman analysis were performed between network (verbal aggression, bullying, Machiavellian behavior) and non-netwo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49920
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49920
ND
49920
Εναλλακτικός τίτλος
Analysis of social networks concerning verbal aggressiveness, bullying and machiavellianism in the educational system: application to physical education and sport science students and other academic departments
Συγγραφέας
Σπανού, Κυριακή του Αθανάσιος
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Διαιτολογίας. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Μπεκιάρη Αλεξάνδρα
Ανδρέου Ελένη
Κουστέλιος Αθανάσιος
Διγγελίδης Νικόλαος
Πολλάτου Ελιζάνα
Κουθούρης Χαρίλαος
Ασπρίδης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ποσοτική ανάλυση κοινωνικών δικτύων; Λεκτική επιθετικότητα; Εκφοβισμός; Μακιαβελισμός; Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)