Η επίδραση της επιθετικά χιουμοριστικής διαφήμισης στη στάση απέναντι στη μάρκα: διερεύνηση του ρόλου της γελωτοφιλίας, της γελωτοφοβίας και του καταγελασμού

Περίληψη

Ο κύριος σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στην κοροϊδευτικά χιουμοριστική διαφήμιση και στη στάση των καταναλωτών ως προς τη διαφημιζόμενη μάρκα. Ένας από τους στόχους της διδακτορικής διατριβής ήταν να προσδιορίσει το πως επιδρούν η γελωτοφοβία (ο φόβος του να μην σε κοροϊδέψουν οι άλλοι), η γελωτοφιλία (η αρέσκεια του να αυτοσαρκάζεσαι) και ο καταγελασμός (η αρέσκεια του να κοροϊδεύεις και να γελάς εις βάρος άλλων), τα οποία αποτελούν τρία χαρακτηριστικά προσωπικότητας που σχετίζονται με το γέλιο, στην αποτελεσματικότητα των κοροϊδευτικά χιουμοριστικών διαφημίσεων, μέσω των υποκείμενων μηχανισμών του αντιλαμβανόμενου χιούμορ, της διέγερσης θετικών και αρνητικών συναισθημάτων και της αντιλαμβανόμενης ανωτερότητας και κατωτερότητας. Η παρούσα διδακτορική διατριβή μέσα από τέσσερα πειράματα επεκτείνει την υπάρχουσα γνώση στους υποκείμενους μηχανισμούς που διεγείρει το επιθετικό χιούμορ και προσδιορίζει περιορισμούς της θεωρίας της ανωτερότ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The primary aim of this piece of research is to further explore the relationship between disparaging humorous advertisement and the attitude towards the brand. One purpose of this doctorate dissertation was to assess the extent to which the three laughter-related personality traits, namely gelotophobia (the fear of being laughed at), gelotophilia (the love of being laughed at), and katagelasticism (the love of laughing at others), affect the disparaging humorous advertising effectiveness through the underlying mechanisms of perceived humorousness, elicited positive and negative emotions and perceived superiority and inferiority. The present doctorate thesis, through four separate experiments, extends existing knowledge on the underlying mechanisms that are activated by disparagement humor and identifies limitations in the superiority theory, which has been established since the age of Plato. It, also, extensively studies three laughter-related personality traits new to the marketing fi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49704
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49704
ND
49704
Εναλλακτικός τίτλος
Disparaging humorous advertising on attitude towards the brand: the moderating role of gelotophobia, gelotophilia and katagelasticism
Συγγραφέας
Βουτσά, Μαρία (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών. Τομέας Δοιίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Μπουτσούκη Χριστίνα
Χατζηθωμάς Λεωνίδας
Τσίχλα Ειρήνη
Σιαμάγκα Νικολέτα
Ζώτος Γεώργιος
Ανδρονικίδης Ανδρέας
Κοκκινάκη Φλώρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Λέξεις-κλειδιά
Επιθετικά χιουμοριστική διαφήμιση; Στάση απέναντι στη μάρκα; Γελωτοφοβία / γελωτοφιλία / καταγελασμός; Ταύτιση με τον χαρακτήρα της διαφήμισης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)