Η σύνδεση σεξουαλικού προσανατολισμού και φαινομένων ομοφοβικού εκφοβισμού σε μαθητές/τριες μέσα από τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν να μελετήσει το θέμα του σεξουαλικού προσανατολισμού, τη σύνδεσή του με τον σχολικό ομοφοβικό εκφοβισμό και τους τρόπους που οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν τη συγκεκριμένη πρόκληση. Στο πρώτο μέρος και με βάση τη βιβλιογραφία, γίνεται μία αναλυτική διαπραγμάτευση των διαφόρων μορφών του σχολικού ομοφοβικού εκφοβισμού, των αρνητικών ψυχοκοινωνικών του συνεπειών σε βάρος των μαθητών/τριών που τον υφίστανται, καθώς και των αντιδράσεων των σχολείων και των εκπαιδευτικών απέναντι σε αυτό το φαινόμενο. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 391 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αξιολογήθηκαν οι τρόποι αντίδρασης των εκπαιδευτικών και από ποιους παράγοντες ή χαρακτηριστικά επηρεάζονται. Εξετάστηκαν οι αντιλήψεις τους για τα ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά των μη ετεροφυλόφιλων μαθητών/τριών, οι γνώσεις τους για θέματα μη ετεροφυλοφιλίας, οι αντιλήψεις για το σχολικό κλίμα αλλά και συγκεκριμένα ζητήματα που σχετίζονται μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present dissertation was to study the issue of sexual orientation, its connection with school homophobic bullying and the ways school teachers cope with this challenge. The first part of this work is based on the study of the relevant research literature. It presents the various forms of school homophobic bullying, its negative psychosocial consequences for the students, as well as the ways teachers and schools react to these phenomena. The second part presents the research of this thesis in which 391 primary and secondary school teachers participated. It examines how school teachers react to the school homophobic bullying; their perceptions of the psychosocial characteristics of non-heterosexual students, their knowledge about non-heterosexuality issues and specific issues related to homophobia. The statistical processing of the research data was based on methods of descriptive and inductive statistics. The findings show that teachers tend to adopt non-homophobic ways o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49467
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49467
ND
49467
Εναλλακτικός τίτλος
The connection of sexual orientation and homophobic bullying to students through teachers’ perceptions
Συγγραφέας
Δαραής, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Μπίμπου Νάκου Ιωάννα
Στογιαννίδου Αριάδνη
Γρόλλιος Γεώργιος
Ζάχος Δημήτριος
Λιάμπας Αναστάσιος
Καραγιάννη Παναγιώτα
Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικοί; Μαθητές; Ομοφοβία; Σεξουαλικός προσανατολισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)