Συνεισφορά στην αποκατάσταση των ζωγραφικών έργων: μελέτη της αλληλεπίδρασης χρωματικών στρωμάτων και συνδετικού υλικού και/με χαρακτηρισμό νέων, τεχνητά γηρασμένων και αυθεντικών δειγμάτων από παλαιά έργα ζωγραφικής

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή έλαβε χώρα η εις βάθος μελέτη των στρωμάτων από τα οποία αποτελούνται τα ζωγραφικά Έργα Τέχνης σε τρεις βασικούς άξονες: (Α) Κατά την ύστερη μεταβυζαντινή περίοδο, διάφορα καλλιτεχνικά εργαστήρια ιδρύθηκαν κι έδρασαν στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, τα οποία διακρίνονται από διάφορα χαρακτηριστικά, αλλά, δεν τεκμηριώνονται επαρκώς από πλευράς υλικών και τεχνοτροπίας ζωγραφικής. Πραγματοποιήθηκε η μελέτη της τεχνοτροπίας ζωγραφικής δειγμάτων που συλλέχθηκαν από τις τοιχογραφίες τεσσάρων μνημείων της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας, μέσω μικροσκοπικών και φασματοσκοπικών τεχνικών χαρακτηρισμού, αλλά και θερμικής ανάλυσης, για να προσδιοριστούν τα υλικά κατασκευής, τα μορφολογικά χαρακτηριστικά και η μικροστρωματογραφία των συλλεγέντων δειγμάτων. Ακολουθώντας σύγχρονα κριτήρια αναγνώρισης τεχνικών ζωγραφικής τοιχογραφιών διαπιστώθηκε ότι τα εν λόγω μνημεία αγιογραφήθηκαν κυρίως με την τεχνοτροπία εφ’ υγροίς (fresco). (Β) Οι πυρκαγιές ως γεγονότα ανήκουν στι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of the present thesis is the in-depth study of painting and plaster layers of painting artifacts. For this purpose, the conducted study is distributed in the following three major aspects: (A) During the late post-Byzantine period, various guilds / artistic workshops of religious art -characterized by distinct elements- were operating in Central and Northern Greece. These guilds, although recorded and studied historically and stylistically / aesthetically, have not been documented so far in terms of materials characterization. In an attempt to document the late post-Byzantine Eastern Orthodox religious art wall paintings, the present thesis deals with the materials characterization and applied technique study of samples collected from the wall paintings of four monuments of Central and Northern Greece. The complementary analysis -following well established criteria of wall painting technique determination- showed that mostly fresco is the painting technique used in every ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49118
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49118
ND
49118
Εναλλακτικός τίτλος
Contribution to the restoration of paintings: study of the interaction between binders and pigments and/via characterization of fresh, artificially aged and authentic samples from old paintings
Συγγραφέας
Μαλλετζίδου, Λαμπρινή (Πατρώνυμο: Φώτιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Φυσικής. Τομέας Φυσικής Στερεάς Κατάστασης. Εργαστήριο Φασματοσκοπίας
Εξεταστική επιτροπή
Παρασκευόπουλος Κωνσταντίνος
Κίτης Γεώργιος
Καραπαναγιώτης Ιωάννης
Χρυσάφης Κωνσταντίνος
Παυλίδου Ελένη
Βουρλιάς Γεώργιος
Πολυμέρης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική ➨ Εφαρμοσμένη φυσική
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνοτροπίες κατασκευής τοιχογραφιών; Πυρκαγιά; Χρονολόγηση μέσω φωταύγειας; Συνδετικά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
22, iv, 293 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.