Σχεδιασμός και ανάπτυξη μαθησιακών εμπειριών επαυξημένης πραγματικότητας στη σχολική εκπαίδευση για την παιγνιώδη επικοινωνία και την κατανόηση θεμελιωδών εννοιών και φαινομένων φυσικής

Περίληψη

Σε μία εποχή που το σχολείο δυσκολεύεται όλο και περισσότερο να ευθυγραμμιστεί με τα ενδιαφέροντα των μαθητών και τους νέους τρόπους πρόσληψης πληροφοριών είναι φανερή η ανάγκη αναζήτησης διαδικασιών που θα είναι ικανές να εμπλέξουν τους μαθητές στη μαθησιακή διαδικασία, δίνοντας κίνητρα μάθησης και νοηματοδοτώντας τελικά την δόμηση νέας γνώσης. Από την άλλη μεριά, η τεχνολογία επινοεί συνεχώς νέους τρόπους επικοινωνίας της πληροφορίας και της γνώσης. Ειδικότερα, οι έξυπνες φορητές συσκευές διαθέτουν πλέον αρκετές ιδιότητες που τις καταστούν δυνητικά ικανές να επεκτείνουν σημαντικά τα πλαίσια μέσα στα οποία συντελείται η μάθηση. Σήμερα, η πρακτική που σχετίζεται με την μάθηση μέσω κινητών συσκευών (mobile learning) κινείται ολοένα και περισσότερο προς συστήματα Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality). Ειδικότερα σε σχέση με τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, ένας σημαντικός αριθμός ερευνών έχουν ήδη αναδείξει σημαντικές αξίες που απορρέουν από την αξιοποίησή της. Η παρούσα δι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In a time when school is experiencing difficulties aligning with students' interests and new ways of obtaining information, there seems to arise a need to seek for new ways to engage students in the learning process, motivate school learning and ultimately, to provide meaningful knowledge. At the same time, technology is constantly coming up with new ways of communicating information and knowledge. In particular, mobile devices appear to possess several features that render them potentially capable of significantly expanding the context in which learning takes place. In addition, mobile learning is increasingly shifting towards Augmented Reality (AR) systems. Particularly when it comes to science teaching, a significant amount of relevant research has already highlighted major benefits. This dissertation concerns the design and development of digital learning applications that leverage Augmented Reality technology and utilize mobile devices to teach fundamental concepts of Physics. In ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48939
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48939
ND
48939
Εναλλακτικός τίτλος
Design and development of augmented reality learning experiences in school education for playful communication and understanding of fundamental concepts and phenomena in physics
Συγγραφέας
Τομαρά, Παναγιώτα-Μαρίνα (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Τομέας Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Επικοινωνιακών Εφαρμογών και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γκούσκος Δημήτρης
Μεϊμάρης Μιχάλης
Τσελφές Βασίλης
Μουρλάς Κωσταντίνος
Χαρίτος Δημήτρης
Ραγκούση Μαρία
Παπανικολάου Κυπαρισσία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες ➨ Μέσα επικοινωνίας
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες ➨ Επιστήμη πληροφόρησης
Λέξεις-κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα; Διερευνητική μάθηση; Μαθησιακά περιβάλλοντα επαυξημένης πραγματικότητας; Βιωματική μάθηση; Εκπαιδευτικό λογισμικό φυσικής; Έξυπνες φορητές συσκευές; Ηλεκτρικές δυνάμεις; Θεμελιώδεις έννοιες φυσικής; Παιγνιώδης μάθηση; Διευρυμένη πραγματικότητα; Επικοινωνία της επιστήμης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.