Από τον Μάλεβιτς στον μινιμαλισμό: προσέγγιση υπό την οπτική της ιστορίας και της θεωρίας της μοντέρνας τέχνης

Περίληψη

Η συγκεκριμένη διατριβή διερευνά την ανάπτυξη της Μοντέρνας Τέχνης, μέσω της ανάλυσης, σύγκρισης και αξιολόγησης των έργων των κύριων εκφραστών των ρευμάτων τέχνης που αναπτύχθηκαν κυρίως στις αρχές και τα μέσα του 20ου αιώνα, από τον Σουπρεματισμό έως τον Μινιμαλισμό. Αρχικά, αναπτύχθηκαν τα ιστορικά στοιχεία που οδήγησαν στη διαμόρφωση της Τέχνης, με έμφαση στη Μοντέρνα Τέχνη, από κοινωνικής και ιδεολογικής οπτικής. Στη συνέχεια, προχώρησα στην ανάπτυξη της Μοντέρνας Τέχνης μέσα από τα καλλιτεχνικά ρεύματα Σουπρεματισμός, Ντανταϊσμός, Ντε Στιλ, Μπάουχαους, Σουρεαλισμός, Αρ Ντεκό, Κονστρουκτιβισμός, Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός, Ποπ Αρτ και Μινιμαλισμός, και τους αντίστοιχους εκπροσώπους των ρευμάτων αυτών. Έμφαση δόθηκε στην ακμή και την παρακμή της Ρωσικής Πρωτοπορίας και πως από τους κόλπους της γεννήθηκε ο Μάλεβιτς και το κίνημα του Σουπρεματισμού. Εξετάστηκαν οι επιδράσεις του Μάλεβιτς στο ρεύμα του Σουπρεματισμού, καθώς και τα νεωτερικά στοιχεία που εισήγαγε ο καλλιτέχνης μέσω των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation explores the development of Modern Art through the analysis, comparison and evaluation of work by some of the greatest exponents of early and mid-20th century art movements, from Suprematism to Minimalism. In writing the dissertation, I initially set out the historical elements that led to the formation of Art and the emphasis on Modern Art, from a social and ideological point of view. I then go on to unfold Modern Art through the art movements of Suprematism, Dadaism, De Stijl, Bauhaus, Surrealism, Art Deco, Constructivism, Abstract Expressionism, Pop Art and Minimalism. Most importantly, I address the rise and fall of the Russian Avant-garde and how Malevich and the Suprematism movement were born. Malevich's effects on Suprematism and the modern elements that the artist introduced, are examined by analyzing his art works. Emphasis is placed on the Black Square, the most discussed and controversial painting by Malevich. In the fifth chapter I turn to two great modern ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2023)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48627
ND
48627
Εναλλακτικός τίτλος
From Malevich to minimalism: an approach to the history and theory of modern art
Συγγραφέας
Μήτρακα, Χρυσούλα του Πασχάλης
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Ιστορίας και Μετάφρασης - Διερμηνείας. Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας
Εξεταστική επιτροπή
Λαζαράτος Ιωάννης
Παπαδημητρίου Νικόλαος
Ζιώγας Ιωάννης
Κεντρωτής Γιώργος
Λέτσιος Βασίλειος
Νικολάου Πασχάλης
Καρράς Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Μάλεβιτς, Καζιμίρ (1879-1935); Μινιμαλισμός; Μοντέρνα τέχνη; Σουπρεματισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
1, ix, 376 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.