Μεταμορφώνοντας χώρους μουσικής εκπαίδευσης μέσα από σωματοποιημένες διακαλλιτεχνικές πρακτικές σε ευάλωτες κοινότητες

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι θεωρητικοί και ερευνητές επισημαίνουν την ανάγκη επανασχεδιασμού των εκπαιδευτικών αρχών, εργαλείων και διαδικασιών, μακριά από ορθολογιστική σκέψη, στείρους υπολογισμούς, νόρμες, στερεότυπα και δογματισμούς. Ο ρόλος των τεχνών στην αναδιαμόρφωση των εκπαιδευτικών προσεγγίσεων κρίνεται καθοριστικής σημασίας, καθώς οι τέχνες μέσα από τον συμβολισμό, τη φαντασία, τη μη λεκτική επικοινωνία και τη σωματοποίηση του «μέχρι τώρα απίθανου να συμβεί» μπορούν να μεταμορφώσουν τον χώρο και τον χρόνο. Επιπλέον, σημαντικός παράγοντας για την αναδιαμόρφωση της εκπαίδευσης αποτελεί η ιδέα της από κοινού μάθησης και πράξης στο πλαίσιο μίας ανοιχτής και φιλόξενης κοινότητας. Η παρούσα ποιοτική συμμετοχική έρευνα σχεδιάστηκε με σκοπό να συλλάβει την εμπειρία της πολύγλωσσης κοινότητας παιδιών προσφύγων στο πλαίσιο κοινοτικής μουσικοεκπαιδευτικής πρακτικής στη Θεσσαλονίκη το 2018. Αναγνωρίζοντας το σώμα ως φορέα πολιτιστικής και κοινωνικής ταυτότητας του ατόμου, ω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Nowadays, more and more theorists and researchers point out the need for redesigning educational principles, tools and procedures, away from rational thinking, sterile calculations, norms, stereotypes and dogmatisms. Artistic practice is considered to be very important for the configuration of new educational models, due to their symbolic, imaginative and non-verbal communicative elements that can cultivate transformation of time and space through the embodiment of the so far impossible. Another important factor for the reconstruction of education is the idea of communal learning and practice in the context of an open and hospital community. The present qualitative participatory research on communal music educational practice was designed in order to capture the experience within a multilingual community of refugee children in Thessaloniki, Greece, in 2018. Recognizing the body as an agent of one’s cultural and social identity and as a means for the acceptance of anything different, st ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47400
ND
47400
Εναλλακτικός τίτλος
Transforming music educational spaces through somatic interartistic practice in vulnerable communities
Συγγραφέας
Παυλίδου, Ιωάννα Παύλος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Λαπιδάκη Ελένη
Μητακίδου Χριστοδούλα
Καραγιάννη Παναγιώτα
Στάμου Λελούδα
Διονυσίου Ζωή
Ψαλτοπούλου Θεοδώρα
Δικαίου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Μουσική εκπαίδευση; Σωματοποίηση; Διακαλλιτεχνικότητα; Κοινοτικές καλλιτεχνικές πρακτικές; Ευάλωτες κοινότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 395 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.