Η προσωπικότητα και το έργο του Θεσσαλού λόγιου και παιδαγωγού Στέφανου Κομμητά

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή μας διατριβή έχει θέμα: «Η προσωπικότητα και το έργο του Θεσσαλού λόγιου-παιδαγωγού Στέφανου Κομμητά (1762-1830)», που παρέμεινε παρεξηγημένος και παραγκωνισμένος από την ιστορία μέχρι και σήμερα. Στη διατριβή μας θέσαμε τα εξής ερευνητικά ερωτήματα: α) Ποια ήταν η στάση του Κομμητά στη γλωσσική διαμάχη της εποχής; β) Πού οφείλεται η χρόνια απαξίωσή του; γ) Ποιο ήταν το όραμα παιδείας που είχε και πώς αυτό σχετιζόταν με την εθνική απελευθέρωση; δ) Πώς κρίνεται διδακτικά, παιδαγωγικά και επιστημονικά το έργο του;ε) Ποια ήταν η σχέση του με την ευρωπαϊκή διανόηση της εποχής του; Η στάση του Κομμητά στη γλωσσική διαμάχη της εποχής διακρίνεται ως επιστημονικά υπεύθυνη, διότι ο αττικός λόγος καταλαμβάνει συμβολικά τον ρόλο του ετυμολογικού λεξικού, που θα διαφύλασσε την εννοιολογική και αξιολογική διαφάνεια των λέξεων, χωρίς να αποκλείει την εισχώρηση της διάστασης του χρόνου. Η χρόνια απαξίωσή του οφείλεται στο γεγονός της θεωρηθείσας αρχαϊστικής τοποθέτησής του στο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Our dissertation thesis deals with: "The personality and work of Thessalian scholar-pedagogue Stefanos Kommitas (1762-1830)", who has remained misunderstood and has been extinguished from history until today. In our thesis we asked the following research questions: a) What was Kommitas’ attitude to the language dispute of his time? b) What caused its chronic depreciation? c) What was your vision of education and how was it related to national liberation? d) How is his work judged pedagogically and scientifically? e) What was its relation to the European intellect of his time? Kommita’s attitude to the linguistic controversy of his time is considered scientifically responsible because the Attic dialect symbolically assumes the role of the etymological dictionary, which would preserve the conceptual and evaluative transparency of words, without excluding the penetration of the dimension of time. Its chronic depreciation is due to the fact of its supposed archaic position on the linguisti ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2023)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46752
ND
46752
Εναλλακτικός τίτλος
The personality and work of Thessalian scholar and educator Stefanos Kommitas
Συγγραφέας
Χατζηλέλεκας, Δημοσθένης του Αίαντας
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σμυρναίος Αντώνιος
Σακκής Δημήτριος
Σταβέλας Απόστολος
Γκόβαρης Χρήστος
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Καρδαράς Χρήστος
Solti Dora
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Νεοελληνικός διαφωτισμός; Ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
597 σ.