Η επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος χορού στο μάθημα της φυσικής αγωγής σε ψυχοκοινωνικές μεταβλητές μαθητών/τριών της Α/θμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Το σχολείο είναι η πρώτη επαφή των παιδιών με το κοινωνικό σύνολο και η Φυσική Αγωγή είναι επί το πλείστο το μάθημα εκείνο που δημιουργεί στους μαθητές/τριες θετικά συναισθήματα. Ερευνητικά δεδομένα υποστηρίζουν ότι η άθληση δεν βελτιώνει μόνο τις φυσικές ικανότητες, αλλά καταφέρνει και ενισχύει τις ψυχολογικές και κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει την επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος χορού στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, σε ψυχοκοινωνικές μεταβλητές μαθητών/τριών της Α/θμιας Εκπαίδευσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 369 μαθητές και μαθήτριες από Α ́ έως και ΣΤ ́ τάξη Δημοτικών σχολείων (Μ.Ο= 8.57, Τ.Α= 1.7). Χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, την ομάδα παρέμβασης Α, η οποία κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής έκανε διάφορα είδη χορού, την ομάδα παρέμβασης Β, η οποία κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, έκανε ελληνικό παραδοσιακό χορό και την ομάδα ελέγχου Γ, η οποία ακολούθησε το αναλυτικό πρόγραμμα κάνοντας αθλοπαιδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

School is the first contact children have with the community and Physical Education is for the majority of the students the lesson that gives them positive feelings. Research data suggest that sports not only improves physical condition, but also manages and strengthens children's psychological and social skills. The purpose of the present study was to examine the impact of an interventional dance program on Physical Education lessons, on psychosocial variables of students in Primary education. In the survey, 369 pupils from 1st to 6th class of Primary school (M = 8.57, TA = 1.7) participated in the survey. They were divided into three groups, the intervention group A, which during the course of Physical Education had different kinds of dance, the intervention group B, which did Greek traditional dance, and the control group C, which followed the curriculum by doing athletics. The duration of the intervention program was a total of 4 months. The students completed a questionnaire befor ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2022)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46433
ND
46433
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of a dance program in physical education on the psychosocial variables of students in primary education
Συγγραφέας
Μαυροπούλου, Αγγελική Σταμάτιος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Φυσική Αγωγή
Εξεταστική επιτροπή
Δούκα Στυλιανή
Αλεξανδρής Κωνσταντίνος
Μπαρκούκης Βασίλειος
Κουτσούμπα Μαρία
Γιαννιτσοπούλου Ευγενία
Λυκεσάς Γεώργιος
Χατζόπουλος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Φυσική αγωγή; Χορός; Συναισθηματική νοημοσύνη; Άγχος; Κοινωνικές δεξιότητες; Ευχαρίστηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
4, ix, 183 σ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα