Ιστορική συγκυρία, εκπαιδευτική και δικαστική πραγματικότητα στη βόρεια και δυτική Πελοπόννησο την περίοδο 1941-1949 μέσα από αρχειακά (εκπαιδευτικά και δικαστικά) έγγραφα

Περίληψη

Η δραματική δεκαετία 1940-1950 σημάδεψε τη σύγχρονη ιστορία με συνέπειες ακόμα εμφανείς. Η ενθύμησή της επίπονη με επιλεκτικές «σιωπές», η δε ιστοριογραφία ελλειμματική. Σκοπός της διατριβής η προσέγγισή της αποστασιοποιημένα από πολιτικοϊδεολογικούς υποκειμενισμούς μέσα από πρωτογενές αρχειακό υλικό, όχι αποκλειστικά μέσω της πολιτικής, εσωτερικής και εξωτερικής, αλλά και των κοινωνικών δομών, Εκπαίδευση και Δικαιοσύνη ως βασικότερων αυτού του «πολυπαραγοντικού» πεδίου. Χρησιμοποιούνται θεωρίες περί κράτους και συγκρουσιακές, εφόσον η κρατική παρέμβαση μέσω γραφειοκρατίας ήταν διάχυτη. Οι μεταβολές δεν υπήρξαν οικονομικές, αλλά σύγκρουσης συμφερόντων κοινωνικών ομάδων με πολιτική δράση. Παρά τα συγκεντρωτικά χαρακτηριστικά, διαμορφώθηκε και ένα φιλελεύθερο κράτος πρόνοιας. Ως μεθοδολογία χρησιμοποιήθηκε η ιστορική έρευνα, η ιστορικοσυγκριτική, ερμηνευτική ανάλυση, καθώς και η ανάλυση περιεχομένου. Προέκυψε ότι, παρόλες τις ανυπέρβλητες δυσχέρειες, προτεραιότητα δε δόθηκε στην αποκατάσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dramatic decade 1940-1950 marked modern history with consequences still visible. Its remembrance is traumatic with selective "silences", the historiography of it deficit. The purpose of this thesis is its approach distant from political and ideological subjectivities, by means of primary archival material, not exclusively through politics, internal and external, but also through social structures, Education and Justice, as the most basic of this «multitask» field. Theories concerning State and conflictual, are used since State intervention through bureaucracy was pervasive. Changes were not financial, but conflicts of interests of social groups with political action. Despite the aggregate characteristics, a liberal welfare state was also modeled. As methodology historical research, historical-comparative and interpretative analysis were used, as well as content analysis. It emerged that, in spite of the excessive difficulties, priority was not given to the repair of the damages a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45032
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45032
ND
45032
Εναλλακτικός τίτλος
Historical circumstances, educational and judicial reality in northern and western Peloponnese during the period 1941-1949 through archival (educational and judicial) documents
Συγγραφέας
Κοκκινάκη, Δήμητρα (Πατρώνυμο: Ιωάννης-Βασίλειος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Φωτόπουλος Αθανάσιος
Μπουζάκης Ιωσήφ
Φωτεινός Δημήτριος
Κουστουράκης Γεράσιμος
Καμαριανός Ιωάννης
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Ασημάκη - Δημακοπούλου Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Εμφύλιος; Γερμανική κατοχή; Εκπαίδευση; Δικαστήρια; Πελοπόννησος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
1.015 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)