Συναισθηματικές και γνωστικές διεργασίες στην επαγγελματική ανάπτυξη φοιτητών Ιατρικής

Περίληψη

Εισαγωγή και στόχοι έρευνας: Ως σκοπός της παρούσας διατριβής τέθηκε η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος των Ιατρικών Σχολών της Ελλάδας, ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχει διάσταση μεταξύ των αρχών του επαγγελματισμού, όπως διδάσκονται στο επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα (formal curriculum) και την «άτυπη» μάθηση μέσω παραδείγματος με την οποία, έρχονται καθημερινά σε επαφή οι φοιτητές. Αυτή η άτυπη μάθηση αναφέρεται ως κρυφό πρόγραμμα σπουδών (hidden curriculum) στη διεθνή βιβλιογραφία και έχει συνδεθεί με την ανάπτυξη επαγγελματικής ταυτότητας στους φοιτητές Ιατρικής.Στόχος της διδακτορικής διατριβής είναι να απαντήσει στα παρακάτω ερευνητικά ερωτήματα: ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του κρυφού προγράμματος σπουδών; πως το κρυφό πρόγραμμα σπουδών επηρεάζει την συναισθηματική και επαγγελματική ανάπτυξη των φοιτητών Ιατρικής; ποια γεγονότα που συναντούν οι φοιτητές καθημερινά στην Ιατρική σχολή ή το νοσοκομείο, θεωρούν σημαντικά; πώς αυτά τα περιστατικά επηρεάζουν τη μάθηση του ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Introduction and aims: The purpose of the present thesis was the study of the educational environment of a Medical School in Greece, in order to explore differences between the principles of professionalism, as they are taught via both the formal curriculum and the "informal" learning by example which medical students experience in their daily interactions. This informal learning is referred to as the “hidden curriculum” of medical education and it has been linked with the development of professional identity among medical students.The thesis aimed to answer the following research questions: what are the core features of the hidden curriculum?; how do the features of the hidden curriculum affect medical students’ emotional and professional development?; what type of daily incidents occurring in medical school or the hospital do medical students consider important?; which aspects of such incidents facilitate or inhibit learning?; which types of experiences do students consider the most ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44444
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44444
ND
44444
Εναλλακτικός τίτλος
Emotional and cognitive processes in the professional development of medical students
Συγγραφέας
Δουλουγέρη, Καρολίνα-Ιωάννα του Παναγιώτης
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας . Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Montgomery Anthony
Παναγοπούλου Εύχαρις
Μπένος Αλέξης
Τσάπας Απόστολος
Αλμπάνη Μαρία
Παπαβασιλείου Ιωάννα
Συριοπούλου - Δελλή Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κρυφό πρόγραμμα σπουδών; Περιβάλλον μάθησης; Μοντέλο ρόλων; Φροντίδα ασθενών; Διαχείριση συναισθημάτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
249 σ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)