Προδιαγραφές εργασίας και λήψη αποφάσεων σε συστήματα υψηλής διακινδύνευσης: η περίπτωση της συντήρησης αεροσκαφών

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας διδακτορικής διατριβής αποτελεί η μελέτη των παραγόντων που επιδρούν στους τεχνικούς συντήρησης αεροσκαφών κατά τη λήψη αποφάσεων στο όριο ασφαλείας.Προς αυτή την κατεύθυνση, στην παρούσα διατριβή πραγματοποιήθηκε καταγραφή (σε ένα συγκεκριμένο φορέα συντήρησης αεροσκαφών) περιπτώσεων αποφάσεων επί του ορίου ασφαλείας και μελέτη των παραγόντων επίδρασης κατά τη στιγμή λήψης απόφασης. Στόχοι της διατριβής ήταν, αφενός μεν να γίνει καλύτερα κατανοητός ο τρόπος που λαμβάνονται αποφάσεις –υπό την επίδραση συγκεκριμένων παραγόντων που βιώνονται από τον τεχνικό τη στιγμή λήψης της απόφασης–,αφετέρου δε, να υποδειχθεί ένα μεθοδολογικό πλαίσιο μελέτης των αποφάσεων και των παραγόντων επίδρασης, προκειμένου να αναδεικνύονται συγκεκριμένες οργανωσιακές ισορροπίες και να υποδεικνύονται σημεία παρέμβασης με απώτερο στόχο, τη βελτίωση της αξιοπιστίας του συστήματος. Μετά την εισαγωγή, στο Κεφάλαιο 2 πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με τη θεωρία συστημάτων, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this thesis was to study the factors that affect the aircraft maintenance technicians’decision making and the resulting courses of action at (and beyond) the marginal boundary of anaircraft maintenance organization. Towards this direction, field work was carried out at a Maintenance and Repair Organization (MRO) in Greece. Overall 23 decision cases were identified and analyzed.The detailed analysis of each case let us identify specific factors that by large determined the concrete courses of action of maintenance technicians at the time of their decisions. The goals of the study were to better understand the way decisions are made -under the influence of specific factors experienced by the technician during their decision making and to indicate a methodological framework study of decisions and effectors, in order to highlight specific organizational balances and designated points of intervention towards improving system’s reliability.In Chapter 2 a literature review is c ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43651
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43651
ND
43651
Εναλλακτικός τίτλος
Work prescriptions and decision making in high-risk systems: the case of aircraft maintenance
Συγγραφέας
Τσάγκας, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας
Εξεταστική επιτροπή
Μαρμαράς Νικόλαος
Λεώπουλος Βρασίδας
Ναθαναήλ Δημήτριος
Μουστάκης Βασίλειος
Κοντογιάννης Θωμάς
Πόνης Σταύρος
Παπακωστόπουλος Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Λήψη αποφάσεων; Ασφάλεια συστημάτων; Προδιαγραφές εργασίας; Συντήρηση αεροσκαφών; Ανθεκτικότητα; Γνωσιακή μηχανική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
183 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)