Εφαρμογή προγράμματος παρέμβασης κινητικής και ρυθμικής αγωγής και καινοτόμες μέθοδοι αξιόλογησης της ρυθμικής ικανότητας σε παιδιά Δημοτικού Σχολείου

Περίληψη

Τα ελληνικά αναλυτικά προγράμματα ΦΑ των μικρότερων τάξεων του Δημοτικού αντιμετωπίζουν την αγωγή του ρυθμού ως ιδιαίτερα σημαντική για την κινητική μάθηση και επικεντρώνονται σ αυτήν. Ωστόσο, στις μεγαλύτερες τάξεις οι δραστηριότητες ρυθμικής ανάπτυξης μειώνονται ιδιαίτερα. Σκοπός της έρευνας ήταν η δημιουργία και η μελέτη της επίδρασης ενός στοχευμένου παρεμβατικού προγράμματος κινητικής ρυθμικής αγωγής διάρκειας 10΄, στις παραμέτρους της ρυθμικής ικανότητας παιδιών Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου, κατά την εφαρμογή του στο εισαγωγικό μέρος του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, ενώ παράλληλα εξετάστηκε η επίδραση του παρεμβατικού προγράμματος σε κινητικές δεξιότητες, στη γνωστική ικανότητα αναγνώρισης ρυθμικών προτύπων και χορών, καθώς και στις αντιλήψεις των μαθητών/τριών σχετικά με τη συμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Για την αξιολόγηση παραμέτρων της ρυθμικής ικανότητας, στο αρχικό στάδιο μελέτης σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε καινοτόμο ψηφιακό εργαλείο, με δυνατότητες ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Rhythmic education is considered as a very important asset for children’s motor learning, in the Physical Education curricula of the first elementary classes in Greek schools. However, in the last classes of elementary education, rhythmic movement activities are significantly reduced. The aim of this study was to develop and evaluate the effectiveness of a 10 minute rhythmic movement intervention program on 5th and 6th grade pupils’ rhythmic ability parameters, applied in the warm up phase of the PE lesson. Furthermore, its effects on motor skills were examined, as well as the ability of rhythmic pattern recognition and the pupils’ perceptions related to Physical Education participation. On the first part of the study, in order to achieve the rhythmic ability parameters evaluation, an innovative digital rhythmic ability evaluation tool was developed and implemented, which could record, compare and assess coordinated motions of subjects’ in open space, according to various rhythmic patt ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43431
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43431
ND
43431
Εναλλακτικός τίτλος
Implementation of a rhythmic-movement intervention program and innovative methods for rhythmic ability evaluation in elementary school children
Συγγραφέας
Κυριαζής, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παυλίδου Εύα
Φωτιάδου Ελένη
Μπαρκούκης Βασίλειος
Πολλάτου Ελιζάνα
Ζαχοπούλου Ευρυδίκη
Δογάνη Κωνσταντίνα
Λυκεσάς Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγηση ρυθμικής ικανότητας; Κινητική ρυθμική αγωγή; Φυσική αγωγή; Πρόγραμμα παρέμβασης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
305 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)