Αξιοποίηση τεχνολογιών αναγνώρισης χειρονομιών στη διαχείριση κινητικών δεξιοτήτων: αισθητηριοκινητική ανάδραση ως μηχανισμός παιχνιδοποίησης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή παρουσιάζει ένα πρωτότυπο μεθοδολογικό πλαίσιο για την αξιοποίηση της τεχνολογίας αναγνώρισης χειρονομιών στον τομέα της διαχείρισης μίας δεξιοτεχνίας εστιάζοντας στην κινητική δεξιότητα και στην εκμάθηση δεξιοτεχνικών χειρονομιών. Ετσι οι τεχνολογίες σύλληψης κινήσεων, εκπαίδευσης μηχανής και αναγνώρισης χειρονομιών (Κρυφά Μαρκοβιανά Μοντέλα και Δυναμική Περιτύλιξη Χρόνου) χρησιμοποιούνται για την καταγραφή, ανάλυση και μοντελοποίηση των χειρονομιών η οποία επικυρώνεται από την ικανότητα της μηχανής να τις αναγνωρίσει. Για την αξιοποίηση αυτών των τεχνολογιών στη μετάδοση της γνώσης μελετάται η «δια ζώσης» μάθηση, οι αρχές που διέπουν τη σχέση και την αλληλεπίδραση δασκάλου/μαθητή. Με βάση τα συμπεράσματα που προκύπτουν από αυτήν την μελέτη προτείνεται ένα σύστημα εκπαιδευτικού χαρακτήρα, το οποίο συγκρίνει τη χειρονομία του μαθητή με τη χειρονομία μοντέλο του δασκάλου, και εντοπίζοντας τις διαφορές ως προς τις αποστάσεις των χεριών τους, παρέχει αισθητη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This Phd study presents a prototype methodological framework for the valorization of gesture recognition technologies in the field of know-how management focusing of the learning of expert gestures. Motion capture and recognition technologies are used together with machine learning (Hidden Markov Models, Dynamic Time Warping) for the recording, the analysis and modeling of gestures that is confirmed by machine's ability to recognize the gestures. For the valorization of these technologies in know-how management, the “in-person” transmission and the relations and interactions between the expert/master and the apprentice are studied. Based on the conclusions from this study a learning system is proposed, comparing apprentice's gesture with expert's model and identifying the differences concerning hands' distance. This system them guides the learner in the performance of the gesture providing a sensorimotor feedback. It activates his vision and hearing, reinforces his motivation and supp ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43281
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43281
ND
43281
Εναλλακτικός τίτλος
Gesture recognition technologies valorisation in know-how management: sensorimotor feedback as gamification mechanism
Συγγραφέας
Γκλουσκόβα, Αλίνα (Πατρώνυμο: Ολέγκ)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Πληροφορίας. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Μανιτσάρης Αθανάσιος
Γραμμαλίδης Νικόλαος
Γεωργιάδης Χρήστος
Χατζηγεωργίου Αλέξανδρος
Τσαγκάρης Απόστολος
Ξυνόγαλος Στυλιανός
Δαγδιλέλης Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δεξιοτεχνική χειρονομία; Μοντελοποίηση; Αναγνώριση; Αισθητηριοκινητική ανάδραση; Παιχνιδοποίηση; Αλληλεπίδραση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
239 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)