Η επίδραση της ισχύουσας μεταπολεμικής νομοθεσίας στην κοινωνική ένταξη των πασχόντων από επιληψία στο ελληνικό κράτος: η παράμετρος εκπαίδευση

Περίληψη

Η επιληψία, γνωστή από την αρχαιότητα ως ‘Ιερά νόσος’ οδήγησε πολλές φορές τους πάσχοντες σε κοινωνικό αποκλεισμό. Στις σύγχρονες κοινωνίες, οι σχέσεις των πολιτών και η θέση τους στο κοινωνικό σύνολο ρυθμίζονται από νόμους. Η παρούσα μελέτη ερευνά την επίδραση της ισχύουσας μεταπολεμικής νομοθεσίας στην κοινωνική ένταξη του μαθητή με επιληψία στην Ελλάδα. Παράλληλα επιχειρείται μια σύγκριση των συνθηκών ζωής του μαθητή με επιληψία σε άλλη χώρα της Ευρώπης (Αγγλία) προκειμένου να αναζητηθούν προοπτικές βελτίωσης της μαθητικής ζωής του ασθενούς με επιληψία στην Ελλάδα.Για τις ανάγκες της παρούσας μελέτης έγινε ποιοτική ανάλυση σε ανοικτού τύπου συνεντεύξεις: πολιτειακών εκπροσώπων και μελών υποστηρικτικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος, διευθυντικών στελεχών των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, ενηλίκων, ανηλίκων ασθενών και των γονέων/κηδεμόνων τους. Επίσης πραγματοποιήθηκε ποσοτική και ποιοτική ανάλυση σε ημι-δομημένο ερωτηματολόγιο που διαν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Epilepsy is a neurological disorder, known since antiquity as ‘the sacred disease’. Due to the clinical manifestation of the disease sufferers of this condition have historically been placed in a state of seclusion, resulting in social isolation. However, in any contemporary society adopted laws regulating the relations of its members in society. The main aim of this research is to investigate the influence and impact current legislation has on the social inclusion of the pupil who suffers from epilepsy in Greece. In addition, there will be a comparison with the policies and relevant legislation of Greece and another European country (England) in respect to how pupils who suffer from the same disorder are treated and to what extent the principles of inclusion apply to them today. The aim being to determine whether there are lessons to be learnt and how such information can further contribute to a better future for the pupils/patients with epilepsy in Greek schools.In order for this res ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41531
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41531
ND
41531
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of post II world war legislation on the social inclusion of people suffering from epilepsy: a research into the education sector of Greece
Συγγραφέας
Κάμπρα, Ματίνα (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Κοινωνικής Ιατρικής - Ψυχιατρικής και Νευρολογίας. Εργαστήριο Ιστορίας της Ιατρικής
Εξεταστική επιτροπή
Ανδρούτσος Γεώργιος
Στράντζαλης Γεώργιος
Γκατζώνης Στυλιανός
Λιονής Χρήστος
Τριανταφύλλου Νικόλαος
Πλουμπίδης Δημήτριος
Πόταγας Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΆλλες Ιατρικές Επιστήμες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Επιληψία; Μαθητές; Νομοθεσία; Εκπαίδευση; Κοινωνική ένταξη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
ix, 372 σ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)