Η μεταβυζαντινή ζωγραφική εικόνων στην Αδριατική από το 15ο έως το 17ο αιώνα

Περίληψη

Αντικείμενο της διατριβής αποτέλεσε η μελέτη της τέχνης των μεταβυζαντινών εικόνων στην ευρύτερη περιοχή της Αδριατικής και των δυτικών Βαλκανίων από το 15ο έως τα τέλη του 17ου αιώνα. Πρόκειται για μια πρώτη συγκριτική εξέταση της τέχνης των εικόνων και στις δύο ακτές της Αδριατικής, και πιο συγκεκριμένα στις επικράτειες της κεντρικής και νότιας Ιταλίας, της Ιστρίας, της Δαλματίας και του Μαυροβουνίου. Η εργασία βασίστηκε σε μια συνθετική και διεπιστημονική μεθοδολογική προσέγγιση που κατέστησε δυνατή την ερμηνεία της τέχνης των εικόνων μέσα στα πολιτικά, εκκλησιαστικά και κοινωνικοοικονομικά της συμφραζόμενα. Συγκεκριμένα, μελετήθηκε η θέση της τέχνης των εικόνων μέσα στο δίκτυο των διαπολιτισμικών ανταλλαγών που διενεργούνταν ανάμεσα στις δύο ακτές της Αδριατικής και την Ανατολική Μεσόγειο, ενώ ανιχνεύθηκαν οι μακραίωνες επιδράσεις της βυζαντινής παράδοσης στην τέχνη της ιταλικής χερσονήσου και των δυτικών Βαλκανίων, που καλλιέργησαν ένα ευνοϊκό υπόβαθρο για την υποδοχή της τέχνης τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this doctoral dissertation is to study the art of post‐Byzantine icon painting in the Adriatic area and the Western Balkans from the 15th to the 17th century. Based on a synthetic and interdisciplinary methodological approach, this thesis offers a first comparative examination of icon painting among the two shores of the Adriatic, namely in the regions of Central and South Italy, Istria, Dalmatia and Montenegro, by contextualizing art within its political, ecclesiastical and socioeconomic setting. In particular, this research investigated the place of icon painting within the network of cultural exchange that developed between the two Adriatic shores and the Eastern Mediterranean, and traced the influence of the Byzantine tradition in South Italian and Dalmatian art, which cultivated a favourable environment for the reception of icon painting in the whole Adriatic area. Through the compilation of an extensive catalogue this dissertation introduced unknown painters and works ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41048
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41048
ND
41048
Εναλλακτικός τίτλος
Post-byzantine icon-painting in the Adriatic from the 15th to the 17th century
Συγγραφέας
Βουλγαροπούλου, Μαργαρίτα (Πατρώνυμο: Βύρων)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Τομέας Ιστορίας της Τέχνης και Αρχαιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κωτίδης Αντώνιος
Κωνσταντουδάκη-Κιτρομηλίδου Μαρία
Ιωάννου Παναγιώτης
Χαραλαμπίδης Άλκης
Παπανικολάου Μιλτιάδης
Σέμογλου Αθανάσιος
Παϊσίδου Μελίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Αδριατική; Εικόνες; Μεταβυζαντινή ζωγραφική; Απουλία; Δαλματία; Ιστρία; Βενετία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 655 σ. ; Β' τόμος 596 σ.), εικ., χαρτ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)