Πλάτωνος, Ίων ή περί Ιλιάδος: κριτική θεώρηση και ερμηνεία του

Περίληψη

Στο κείμενο του Ίωνα ο Σωκράτης επιχειρεί μέσα από τρείς ελεγκτικές απόπειρες να αποδείξει, κατά μαιευτική συνεπαγωγή, τις οντολογικές εκφυλιστικές διαστάσεις της ποίησης. Έτσι, στην πρώτη του ελεγκτική προσπάθεια ασχολείται με τις επαγγελματικές δεξιότητες των ραψωδών, εκθειάζοντάς τους για την εντρύφησή τους στα κείμενα των άριστων ποιητών. Μάλιστα, όταν ο Ίων διατείνεται - ανταπαντώντας στον Σωκράτη - ότι ειδικεύεται μόνο στον Όμηρο και αποτελεί τον καλύτερο ερμηνευτή του, ο Σωκράτης βρίσκει την ευκαιρία να ελέγξει του ισχυρισμούς του και να αποδείξει ότι η ρητορική του δεινότητα δεν οφείλεται σε τέχνη και επιστήμη, γιατί σ’ αυτή την περίπτωση θα μπορούσε να ερμηνεύσει και τους άλλους ποιητές, όπως ακριβώς τον Όμηρο, αφού η ποίηση υπάρχει ως σύνολο. Στη δεύτερη ελεγκτική του προσπάθεια ελέγχει τις ραψωδικές ικανότητες του Ίωνα, αμφισβητώντας την εντρύφησή του μόνο στον Όμηρο, με το επιχείρημα ότι η θεματολογία των ποιητών είναι κοινή σε γενικές γραμμές και ότι αναμφισβήτητα ο επαΐ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In Ion’s passage, Socrates tries, through his three auditing attempts, to prove, according to his maieutic inference, the ontological degenerative dimensions of poetry. So, in his first auditing attempt he occupies with rhapsodists’ professional skills, exalting them for their delving into the excellent poets’ passages. Moreover, when Ion contends – retorting to Socrates – that he specializes only in Homer and that he is his best commentator, Socrates then gets the opportunity to audit his assertions and therefore prove that his rhetoric aptitude isn’t due to art or science, because in this case he would be able to interpret other poets as well, just like Homer, as poetry exist as a whole.In his second auditing effort he audits Ion’s rhapsodic abilities, disputing his delving in Homer alone, presenting the argument that poets’ repertoire is generally the same and that unequivocally every science expert is the person that can distinguish between who concludes correctly and who does not ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40299
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40299
ND
40299
Εναλλακτικός τίτλος
Plato, Ion or on Iliad: critical view and interpretation
Συγγραφέας
Νάσαινα, Μαρίνα (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών. Τμήμα Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κωνσταντινόπουλος Βασίλειος
Ξανθάκη-Καραμάνου Γεωργία
Καραβάς Ορέστης
Βολονάκη Ελένη
Νικολόπουλος Αναστάσιος
Ευσταθίου Αθανάσιος
Μαρκαντωνάτος Ανδρέας
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Ίων; Όμηρος; Ποίηση; Μαντική; Ραψωδός; Τέχνη; Επαΐων; Ένθεος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
477 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)