Συλλογική ταυτότητα σε παιδιά

Περίληψη

Σκοπός της διδακτορικής διατριβής είναι η μελέτη συλλογικών ταυτοτήτων που ενσωματώνονται στις κοινωνικές ταυτότητες των παιδιών. Ειδικότερα, η διατριβή εστιάζει στην ποντιακή, στην ντόπια και στη θρακική συλλογική ταυτότητα. Οι ταυτότητες αυτές αποτελούν ενδοεθνικές διαφοροποιήσεις της ελληνικής εθνικής ταυτότητας. Κατά την έρευνα εφαρμόστηκε η μέθοδος του συμμετοχικού σχεδιασμού (participatory design), της συμμετοχικής παρατήρησης και το εκπαιδευτικό λογισμικό της εκπαιδευτικής ψυχαγωγίας (edutainment). Mε τη μέθοδο του συμμετοχικού σχεδιασμού, ο χρήστης ψηφιακών εφαρμογών συμμετέχει ενεργά από τον σχεδιασμό έως τη δημιουργία του προϊόντος. Η εφαρμογή της εκπαιδευτικής ψυχαγωγίας απευθύνεται σε παιδιά και συνδυάζει την εκπαίδευση με την ψυχαγωγία. Ως μεθοδολογικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν η συνέντευξη, το γραπτό ερωτηματολόγιο και οι ομάδες εστίασης. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, τα παιδιά εντάσσουν στις κοινωνικές τους ταυτότητες στοιχεία του περιεχομένου των συλλογικών τα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhe purpose of this doctoral thesis is to study the collective identities which are incorporated in the social identities of children. More specifically, this thesis focuses on the Pontian, the local and the Thracian identities respectively. These identities are inter-ethnic differentiations of the Greek ethnic identity. The methods of participatory design, participatory observation and the educational software of edutainment were used in the research. According to the method of participatory design, the user of digital applications takes active part in the design and the creation of the product. The application of edutainment is addressed to children and combines education with entertainment. The interview, the written questionnaire and the focus groups were used as methodological tools. According to the research conclusions, children incorporate in their social identities elements of the collective identities of their integration groups. The immediate family, the wider family, the cu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40146
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40146
ND
40146
Εναλλακτικός τίτλος
Children's collective identities
Συγγραφέας
Χαραλαμπίδου, Ευφροσύνη (Φρόσω) (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βεργέτη Μαρία
Ταρατόρη Ελένη
Καραφύλλης Αθανάσιος
Παπαδόπουλος Συμεών
Δημάση Μαρία
Θάνος Θεόδωρος
Κουγιουρούκη Μαρίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Συλλογική ταυτότητα; Κοινωνική ταυτότητα; Κοινωνικός εαυτός; Ποντιακή ταυτότητα; Ντόπια ταυτότητα; Θρακική ταυτότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxvi, 397 σ., εικ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)