Περίληψη
Μέσω της διατριβής αυτής επιδιώκεται η διερεύνηση της εξέλιξης του Μουσικού Μινιµαλισµού, από τη γέννηση του στα τέλη της δεκαετίας του1950, έως και τις µέρες µας. Σε δεύτερο επίπεδο τα πορίσµατα της έρευνας χρησιµοποιήθηκαν για τη δηµιουργία ενός πρωτότυπου καλλιτεχνικού έργου, το οποίο αποτέλεσε τη βάση ανάπτυξης µίας παιδαγωγικής εφαρµογής για µαθητές δηµοτικού. Με βάση τα παραπάνω η παρούσα διατριβή διακρίνεται στις εξής επιµέρους ενότητες: 1.Τι χαρακτηρίζουµε µουσικό µινιµαλισµό. Προέλευση της έννοιας και του όρου µέσα από τη διερεύνηση της βιβλιογραφίας, συνεντεύξεων των καλλιτεχνών, και βιβλίων Ιστορίας της Μουσικής. 2.Αναζήτηση του µουσικού πλαισίου µε αναδροµή στα κυρίαρχα µουσικά ρεύµατα που προϋπήρχαν και επηρέασαν τον πρώιµο µινιµαλισµό όπως η σηµασία της φιλοσοφίας του John Cage, η επίδραση της δεύτερης σχολής της Βιέννης. 3. Αναζήτηση του κοινωνικού, πολιτικού και οικονοµικού πλαισίου όπως οι συνέπειες του Β’ Παγκόσµιου πολέµου στο καλλιτεχνικό έργο και ειδικότερα στους σ ...
Μέσω της διατριβής αυτής επιδιώκεται η διερεύνηση της εξέλιξης του Μουσικού Μινιµαλισµού, από τη γέννηση του στα τέλη της δεκαετίας του1950, έως και τις µέρες µας. Σε δεύτερο επίπεδο τα πορίσµατα της έρευνας χρησιµοποιήθηκαν για τη δηµιουργία ενός πρωτότυπου καλλιτεχνικού έργου, το οποίο αποτέλεσε τη βάση ανάπτυξης µίας παιδαγωγικής εφαρµογής για µαθητές δηµοτικού. Με βάση τα παραπάνω η παρούσα διατριβή διακρίνεται στις εξής επιµέρους ενότητες: 1.Τι χαρακτηρίζουµε µουσικό µινιµαλισµό. Προέλευση της έννοιας και του όρου µέσα από τη διερεύνηση της βιβλιογραφίας, συνεντεύξεων των καλλιτεχνών, και βιβλίων Ιστορίας της Μουσικής. 2.Αναζήτηση του µουσικού πλαισίου µε αναδροµή στα κυρίαρχα µουσικά ρεύµατα που προϋπήρχαν και επηρέασαν τον πρώιµο µινιµαλισµό όπως η σηµασία της φιλοσοφίας του John Cage, η επίδραση της δεύτερης σχολής της Βιέννης. 3. Αναζήτηση του κοινωνικού, πολιτικού και οικονοµικού πλαισίου όπως οι συνέπειες του Β’ Παγκόσµιου πολέµου στο καλλιτεχνικό έργο και ειδικότερα στους συνθέτες που έφυγαν στις Η.Π.Α, οι κοινωνικές εντάσεις της δεκαετίας του1960 κ.α. 4.Η σχέση των πρώτων µινιµαλιστών µε τις άλλες τέχνες και µε το µινιµαλισµό στις εικαστικές τέχνες ειδικότερα. Σε ξεχωριστή ενότητα ερευνάται η θέση του Μουσικού Μινιµαλισµού σε σχέση µε το Μοντερνισµό. Η συγκεκριµένη διερεύνηση πραγµατοποιείται σε σχέση µε την αντίστοιχη θέση του Μινιµαλισµού στις εικαστικές Τέχνες, αναζητώντας αναλογίες όπου υπάρχουν και όπου δεν υπάρχουν άµεσες αναλογίες, αναζητώνται τις ιδιαιτερότητες του Μουσικού Μινιµαλισµού. 5.Ανάλυση της πορείας και του έργου των τεσσάρων πρωτοπόρων µινιµαλιστών ξεχωριστά για τον κάθε ένα, µε έµφαση στην ανάλυση των κύριων έργων που αναδεικνύουν τη διαµόρφωση και την εξέλιξη του κινήµατος και των βασικών δοµικών χαρακτηριστικών των µουσικών έργων.6.∆ιεξαγωγή συµπερασµάτων για τα βασικά χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν ένα µινιµαλιστικό µουσικό έργο µετά από την ανάλυση δευτερογενών πηγών, αλλά κυρίως πρωτογενών πηγών (παρτιτούρες και ηχογραφήσεις κυρίως).7.Ανάλυση ενδεικτικών µεταµινιµαλιστών συνθετών και του έργου τους, σύνδεση µε την εξέλιξη του Μινιµαλισµού και διερεύνηση των βασικών χαρακτηριστικών των µεταµινιµαλιστικών συνθέσεων. Η αισθητική και ιστορική ανάλυση έχει επίκεντρο τη µουσική αλλά και τη διάδραση του έργου µε τις άλλες τέχνες και των νέων τεχνολογιών. Η µουσικολογική- µουσική ανάλυση εξετάζει τα δοµικά συστατικά µουσικών έργων που εντάσσονται στο ρεύµα του Μινιµαλισµού και του Μεταµινιµαλισµού ως πρωτογενές υλικό, τα οποία αναλύονται µουσικά και συνθετικά, έτσι ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα δηµιουργίας νέου έργου µε αντίστοιχα δοµικά υλικά. Για την ανάλυση των τριών τελευταίων ενοτήτων χρησιµοποιήθηκε συνδυασµός ερευνητικών µεθόδων, όπως επιτόπια έρευνα σε βιβλιοθήκες, µουσεία, συλλογή ηχητικών παραδειγµάτων και µουσική ανάλυση σε παράλληλο χρόνο µε το ιστορικό-κοινωνικό πλαίσιο, περιπτωσιολογική µελέτη συνθετικών προσεγγίσεων και συνεντεύξεις καλλιτεχνών και µουσικολόγων. 8.Από τη διαδικασία της έρευνας και της ανάλυσης των προηγούµενων ενοτήτων και τη διεξαγωγή των συµπερασµάτων-πορισµάτων προέκυψαν δοµικά υλικά– κύτταρα τα οποία χρησιµοποιήθηκαν για τη δηµιουργία της multimedia παράστασης«Η Γυναίκα της Ζάκυνθος» βασισµένη στο οµότιτλο πεζό ποίηµα του ∆ιονυσίου Σολωµού. 9.Σχεδιασµός παιδαγωγικής εφαρµογής
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis seeks to explore the evolution of musical Minimalism, from its birth in the late 50’s, up to the present day. The conclusions of this research have been used for the creation of an original artistic work, which in turn, formed the basis for planning and developing an educational application for primary school students.Based on the above, this thesis is divided into the following sections: 1. Musical Minimalism term definition regarding its origins. 2. Musical framework in retrospect to main musical trends of the time that influenced the early minimalists, such as the philosophy of John Cage and the effect of the second Vienna School.3. Social, political and economic framework such as the consequences of the second World War in the artistic output of the composers who fled to the United States, the social tensions of the 60’s etc.4. The relationship of minimalist composers with other minimalist fine artists (Visual Artists in particular). In addition the relation of musical ...
This thesis seeks to explore the evolution of musical Minimalism, from its birth in the late 50’s, up to the present day. The conclusions of this research have been used for the creation of an original artistic work, which in turn, formed the basis for planning and developing an educational application for primary school students.Based on the above, this thesis is divided into the following sections: 1. Musical Minimalism term definition regarding its origins. 2. Musical framework in retrospect to main musical trends of the time that influenced the early minimalists, such as the philosophy of John Cage and the effect of the second Vienna School.3. Social, political and economic framework such as the consequences of the second World War in the artistic output of the composers who fled to the United States, the social tensions of the 60’s etc.4. The relationship of minimalist composers with other minimalist fine artists (Visual Artists in particular). In addition the relation of musical minimalism with Post Modernism is being explored. 5. Analysis of the work of the four pioneer minimalist composers with emphasis on analysis of major projects that highlight the formulation and evolution of the basic structure of their music.6. Conclusions on the key features that characterize a minimalist music piece after research and analysis of primary (music scores and sound recordings primarily) and secondary sources.7. Analysis of typical post minimalist composers’ work and the connection with the evolution of Musical Minimalism. The aesthetic and historical analysis has focused on the music and its interaction with other arts and new technologies. The music analysis examines the structural ingredients as raw material, in order to explore the possibility of creating a new piece of music using the same structure materials.8. The conclusions and the findings of the previous sections have been used for the creation of multimedia performance based on the poem "I gynaika TIS Zakynthos ' by Dionysios Solomos.9. Planning and development of educational uses of it.
περισσότερα