Ο ρόλος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση

Περίληψη

Η παρούσα εργασία εξετάζει τον θεσμό της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών από θεωρητική και εμπειρική σκοπιά. Στο πρώτο μέρος, το θεωρητικό συζητείται η αξία και η αναγκαιότητα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ενώ γίνεται η ιστορική αναδρομή του θεσμού της επιμόρφωσης και η περιγραφή του σημερινού επιμορφωτικού τοπίου στη χώρα μας. Ένα από τα κεφάλαια του θεωρητικού μέρους της εργασίας αφιερώνεται στον ρόλο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) στη χάραξη και στην άσκηση της εκπαιδευτικής πολιτικής. Πιο συγκεκριμένα, περιγράφονται οι πρώτες εκπαιδευτικές συνδικαλιστικές οργανώσεις στην Ελλάδα μέχρι τη δημιουργία της ΔΟΕ. Οι απόψεις της ΔΟΕ για την επιμόρφωση αναλύονται και ερμηνεύονται με πρωτογενείς πηγές τα τεύχη του Διδασκαλικού Βήματος της περιόδου 1964 – 2004 και την εκπαιδευτική νομοθεσία της ίδιας περιόδου. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, το εμπειρικό, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εξετάζεται μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων με συμμετέχοντες πρώην ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis examines teacher in-service training both from a theoretical and an empirical point of view. In the first (theoretical) part of the thesis, the importance and the necessity of teacher in-service training are discussed. Furthermore, the historical background of the institution of in-service training in Greece, as well as its present state, is presented. One chapter of the theoretical part of the dissertation is dedicated to the role of the Federation of Primary School Teachers in Greece in the framing and exercising of Greek education policy. In particular, the first trade unions in Greece are described, and the establishing and the historical presence of the Federation of Primary School Teachers in Greece are being looked at. The views of the Federation of Primary School Teachers in Greece throughout the period 1964-2004 are subsequently analyzed and interpreted, as they are expressed in its official union body, the “Didaskaliko Vima” (Teachers’ Tribune). In the seco ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39290
ND
39290
Εναλλακτικός τίτλος
The role of the Federation of Primary School Teachers in Greece in teacher in-service training: theoretical and empirical approach
Συγγραφέας
Τριανταφύλλου, Ελένη Αθανάσιος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ταρατόρη Ελένη
Χατζηδήμου Δημήτριος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Καρακατσάνης Παναγιώτης
Γιαγκουνίδης Παναγιώτης
Κουγιουρούκη Μαρίνα
Στραβάκου Πελαγία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών; Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας; Εκπαιδευτικός συνδικαλισμός; Ανάλυση περιεχομένου; Εκπαιδευτική πολιτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
196 σ.