Η ορθόδοξη οικολογική αντίληψη ως εργαλείο στην εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία: η αξιοποίηση σύγχρονων διδακτικών μεθόδων για την ανάπτυξη της οικολογικοποιημένης σκέψης

Περίληψη

Η οικολογική κρίση και οι συνέπειές της εντάσσονται σε μια συνολικότερη κρίση οικονομικών, πολιτικών και εκπαιδευτικών συστημάτων, παραπέμποντας και στο θρησκευτικό στοχασμό και στις σχέσεις του με την οικολογική συνειδητοποίηση, ευαισθητοποίηση, ενεργοποίηση, δεοντολογία και ηθική. Η αντίληψη αυτή, αντλημένη από εκδόσεις της Ορθοδοξίας, δείχνει το σημερινό θεολογικό προβληματισμό για το περιβάλλον. Αποκαλύπτει όμως και επίκαιρες διαστάσεις της Θρησκευτικής Αγωγής που μπορούν να λειτουργήσουν ως θέμα, υλικό και μέσον έρευνας Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.Η εξέταση της πρότασης που καταθέτει η ορθόδοξη Εκκλησία για δράσεις στην κατεύθυνση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επιχειρείται μέσα από την αντιπαραβολή σκοπών, στόχων, αρχών και πρακτικών, τη διερεύνηση των συγκλίσεων και των συγκρούσεων μεταξύ της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ως μιας καινοτόμου μαθησιακής διαδικασίας, και της Θρησκευτικής Αγωγής και των μεθόδων διδασκαλίας που υιοθετεί στο σύγχρονο σχολείο.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The ecological crisis and its consequences are incorporated in the wider crisis of economical, political and educational systems, by referring to the religious meditation and its relations with the ecological consciousness, sensitization, activation, deontology and moral. This perception, deriving from Orthodoxy editions, shows the contemporary theological questioning environment. However, this reveals opportune dimensions of the Religious Education that may function as issue, material and mean of research of Environmental Educational Programs.The examination of the suggestion deposited by the orthodox church for the actions of the environmental education is operating through the comparison of aims, goals, principles and practices, the research of convergences and conflicts between the Environmental Education, as an innovative learning procedure, and the Religious Education concerning the adopted methods of teaching in the modern school.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36904
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36904
ND
36904
Εναλλακτικός τίτλος
The orthodox ecological view as a tool in education for the environment and the sustainability: the usage of contemporary teaching methods for the development of ecological thinking
Συγγραφέας
Μπότας, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κεσελόπουλος Ανέστης
Καλλιακμάνης πρ. Βασίλειος
Μητροπούλου Βασιλική
Πέτρου Ιωάννης
Κούκουρα Δήμητρα
Τσιρώνης Χρήστος
Στογιαννίδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Θρησκευτική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
238 σ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)