Η διδασκαλία των λατινικών στη μέση εκπαίδευση

Περίληψη

Στόχος της διατριβής ήταν η αποτύπωση των βασικών χαρακτηριστικών της διδασκαλίας του μαθήματος των Λατινικών στη Μέση Εκπαίδευση αλλά και η διατύπωση προτάσεων για την έξοδο του μαθήματος από την κρίση την οποία διέρχεται σήμερα. Παρουσιάσαμε τη διαδρομή του μαθήματος των Λατινικών στη νεοελληνική εκπαίδευση και στη συνέχεια επιχειρήσαμε να δούμε τι συνέβη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Γερμανίας, της Μ. Βρετανίας και της Ιταλίας σε σχέση με τη διδασκαλία των Λατινικών. Ακόμη προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε μια όσο το δυνατόν σαφή και πλήρη εικόνα αναφορικά με τη διδασκαλία των Λατινικών και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα βασιζόμενοι σε έρευνα μέσω ερωτηματολογίων. Στο τελευταίο μέρος της εργασίας, επιχειρήσαμε να αναδείξουμε λόγους που θα μπορούσαν να καταστήσουν το μάθημα ελκυστικό, ενδιαφέρον και χρήσιμο και προτείναμε ένα ενδεικτικό νέο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για το μάθημα των Λατινικών, όπως και συγκεκριμένες παρεμβάσεις στο υπάρχον Αναλυτικό Πρόγρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation will examine Latin teaching in the Greek secondary education system. While its ultimate goal is to genuinely present the basic characteristics of Latin teaching as it stands in the Greek school system today, it also aims to make suggestions towards helping Latin come out of the crisis it is going through today. We presented the history of Latin in Greek education and briefly considered Latin teaching in Germany, Great Britain and Italy. Then we tried to give a clearer picture of Latin teaching in greek school system today, by way of original research (questionnaire). In the last chapter -looking toward the future- we attempted to point out the reasons that make learning Latin attractive, interesting and useful and suggested specific interventions for the existing curriculum, in the hopes of creating a more active and meaningful approach for the subject. Finally, this chapter provides a brief theoretical reference to teaching methodology, and closes with four lesson pl ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35978
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35978
ND
35978
Εναλλακτικός τίτλος
Latin teaching in greek secondary schools
Συγγραφέας
Ζιώγα, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Τρομάρας Λεωνίδας
Νικήτας Δημήτριος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Φραγκουλίδης Σταύρος
Τσιτσικλή Δήμητρα
Φυντίκογλου Δημήτριος
Αντωνιάδης Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Λατινικά; Διδασκαλία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
287 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)