Το ζωγραφικό και θεωρητικό έργο του Τζούλιο Καϊμη (1897-1982)

Περίληψη

Στο Πρώτο Μέρος της διατριβής, μετά τον Πρόλογο, την Εισαγωγή και τα Βιογραφικά Στοιχεία του Τζούλιο Καΐμη, γίνεται εκτενής αναφορά αφενός μεν στο ιστορικό πλαίσιο εντός του οποίου αναπτύχθηκε η καλλιτεχνική και τεχνοκριτική παραγωγή του Καΐμη, αφετέρου δε στη στάση που ο ίδιος κράτησε απέναντι στη λεγόμενη «Γενιά του ’30». Στη συνέχεια παρουσιάζεται η διαμόρφωση του Καΐμη ως καλλιτέχνη με το δικό του ιδιαίτερο στίγμα και ως πρωτότυπου ερμηνευτή κειμένων. Τέλος, το Πρώτο Μέρος της διατριβής ολοκληρώνεται με μία περιεκτική εξέταση του εικαστικού έργου του Καΐμη: τις προσπάθειές του στην τοπογραφία, τις προσωπογραφίες του, τα θέματα έργων του από τη Βίβλο, καθώς και κάποια δείγματα «νεκρής φύσης».Στο Δεύτερο Μέρος περιλαμβάνεται η εκτεταμένη συγγραφική δραστηριότητα του Καΐμη: τα βιβλία που συνέγραψε και εξέδωσε κυρίως κατά τη δεκαετία του 1930, αλλά και μεταπολεμικά, καθώς και τα πολυάριθμα άρθρα του σε εφημερίδες και περιοδικά. Το παρόν Μέρος κλείνει με τα συμπεράσματα της διατριβής, σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In Part One, after the Prologue, the Introduction and the Biography Details of Julio Caimi, there is an extensive overview of the historical context within which the artistic and theoretical production of Caimi emerged, on the one hand, and a presentation of the stance he took over against the so-called ‘Generation of the 30s’, on the other. Further on, the formation of Caimi is presented as an artist with his own distinctive character and as an original interpreter of texts. Finally, Part One of the thesis is concluded with a comprehensive consideration of Caimi’s visual oeuvre: his attempts at landscape painting, his portraits, themes in his works taken from the Bible, as well as some samples of ‘still life’.Part Two includes the extensive literary production of Caimi: the books he wrote and published mainly during the 1930s, but also after the war, as well as his numerous articles in newspapers and periodicals. This Part closes with the conclusions of the thesis, according to which ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35668
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35668
ND
35668
Εναλλακτικός τίτλος
Giulio Caimi as an art theoretician and painter (1897-1982)
Συγγραφέας
Τριανταφυλλοπούλου, Αικατερίνη του Σωτήριος
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παυλόπουλος Δημήτριος
Μαυρομιχάλη Ευθυμία
Αδραχτάς Βασίλειος
Εμμανουήλ Μαρία-Μελίτα
Ματθιόπουλος Ευγένιος
Αλεξιάδης Μηνάς
Χατζηβασιλείου Ευάνθης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Νεοελληνική τέχνη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
453 σ., εικ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)