Η διδασκαλία θεμάτων βιοχημείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Ένα από τα ερευνητικά αντικείμενα της ιδακτικής των Φυσικών Επιστημών είναι αυτό τηςκαταγραφής των προβλημάτων κατανόησης από τους μαθητές. Στο επιστημονικό πεδίο τηςΒιοχημείας και στη βαθμίδα της ευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η σχετική έρευνα είναι περιορισμένη.Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν να διερευνηθεί αν οι μαθητές στο ελληνικό σχολείο κατανοούν τιςέννοιες του Mεταβολισμού. Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκε Ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου, τοοποίο διερευνά την κατανόηση όλων των επιμέρους διαστάσεων του Mεταβολισμού (Ενέργεια-Τροφή, Μεταβολισμός σε κυτταρικό επίπεδο, ΑΤP ως ενεργειακό νόμισμα, Ρόλος των Ενζύμων) καιεπιτρέπει την εφαρμογή διασταυρούμενης ανάλυσης για τον έλεγχό της. Μετά την αξιολόγησή του, τοερωτηματολόγιo αυτό διακινήθηκε σε 450 μαθητές της Β’ τάξης του Λυκείου.Τα σημαντικότερα αποτελέσματα από την επεξεργασία των απαντήσεων των μαθητών είναι: Το 40% των μαθητών δεν αναγνωρίζει ότι η τροφή που παράγουν τα φυτά με τηΦωτοσύνθεση είναι το μόριο της γλυκόζης, ενώ μόνο το 30 ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

One of the important research issues concerning the teaching of Science in the SecondaryEducation is that of students’ understanding of Science. However, in the field of Biochemistry theappropriate research on misconceptions is very limited. The purpose of this study was to investigatewhether high school students in Greece understand biochemical concepts and especially those ofMetabolism, which coordinates cellular activities and gives life to all organisms on earth.For this study, we designed a close-ended questionnaire, which contains four different partsrelated to four different aspects of Metabolism (Food and Energy, Metabolism at the cellular level,The role of ATP, The role of enzymes), and, after its evaluation, we administered it to 450 pupils ofthe second class of Lyceum. After analysis and cross-analysis of their answers, the main conclusionsconcerning the understanding of Metabolism are the following:a) 40% of students do not appreciate that glucose is the food produced by pl ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34766
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34766
ND
34766
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching of biochemistry in secondary education
Συγγραφέας
Μαρμαρωτή, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Γαλανοπούλου Ντία
Μαυρή Μαρία
Τσαπαρλής Γεώργιος
Βοσνιάδου Στυλιανή
Σιαφάκα Αθανασία
Τζουγκράκη Χρυσή
Καραλιώτα Αλεξάνδρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μεταβολισμός; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Διδασκαλία; Κατανόηση; Παρανοήσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
249 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)