Η διδασκαλία θεμάτων βιοχημείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Ένα από τα ερευνητικά αντικείμενα της ιδακτικής των Φυσικών Επιστημών είναι αυτό τηςκαταγραφής των προβλημάτων κατανόησης από τους μαθητές. Στο επιστημονικό πεδίο τηςΒιοχημείας και στη βαθμίδα της ευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η σχετική έρευνα είναι περιορισμένη.Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν να διερευνηθεί αν οι μαθητές στο ελληνικό σχολείο κατανοούν τιςέννοιες του Mεταβολισμού. Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκε Ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου, τοοποίο διερευνά την κατανόηση όλων των επιμέρους διαστάσεων του Mεταβολισμού (Ενέργεια-Τροφή, Μεταβολισμός σε κυτταρικό επίπεδο, ΑΤP ως ενεργειακό νόμισμα, Ρόλος των Ενζύμων) καιεπιτρέπει την εφαρμογή διασταυρούμενης ανάλυσης για τον έλεγχό της. Μετά την αξιολόγησή του, τοερωτηματολόγιo αυτό διακινήθηκε σε 450 μαθητές της Β’ τάξης του Λυκείου.Τα σημαντικότερα αποτελέσματα από την επεξεργασία των απαντήσεων των μαθητών είναι: Το 40% των μαθητών δεν αναγνωρίζει ότι η τροφή που παράγουν τα φυτά με τηΦωτοσύνθεση είναι το μόριο της γλυκόζης, ενώ μόνο το 30 ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

One of the important research issues concerning the teaching of Science in the SecondaryEducation is that of students’ understanding of Science. However, in the field of Biochemistry theappropriate research on misconceptions is very limited. The purpose of this study was to investigatewhether high school students in Greece understand biochemical concepts and especially those ofMetabolism, which coordinates cellular activities and gives life to all organisms on earth.For this study, we designed a close-ended questionnaire, which contains four different partsrelated to four different aspects of Metabolism (Food and Energy, Metabolism at the cellular level,The role of ATP, The role of enzymes), and, after its evaluation, we administered it to 450 pupils ofthe second class of Lyceum. After analysis and cross-analysis of their answers, the main conclusionsconcerning the understanding of Metabolism are the following:a) 40% of students do not appreciate that glucose is the food produced by pl ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34766
ND
34766
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching of biochemistry in secondary education
Συγγραφέας
Μαρμαρωτή, Παναγιώτα Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Γαλανοπούλου Ντία
Μαυρή Μαρία
Τσαπαρλής Γεώργιος
Βοσνιάδου Στυλιανή
Σιαφάκα Αθανασία
Τζουγκράκη Χρυσή
Καραλιώτα Αλεξάνδρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μεταβολισμός; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Διδασκαλία; Κατανόηση; Παρανοήσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
249 σ., πιν.