Η εικονογράφηση των μύθων του Αισώπου στην ελληνική παιδική λογοτεχνία (1958-2000): παιδαγωγική προσέγγιση

Περίληψη

Η μελέτη διερευνά την καλλιτεχνική πορεία της εικονογράφησης των μύθων του Αισώπου στην Ελληνική παιδική λογοτεχνία από το 1958-2000, με στόχο να συμβάλλει στον προβληματισμό, την ευαισθητοποίηση και την εξοικείωση των εκπαιδευτικών όσον αφορά την προσέγγιση της εικόνας στο παιδικό βιβλίο. Η μεθοδολογική προσέγγιση των εικόνων στην παρούσα έρευνα βασίζεται στα ευρύτερα πλαίσια της μεθόδου του Πανόφσκι (Ervin Panofsky 1892-1968) και αφορά την εικονογραφική περιγραφή, την εικονολογική ανάλυση και την παιδαγωγική προσέγγιση κάθε εικόνας. Σύμφωνα με μελετητές η διαχρονική εξέταση αποτελεί προϋπόθεση για την ουσιαστική κατανόηση της εικόνας. Από την έρευνα προκύπτει ότι οι μύθοι του Αισώπου εκδίδονται ανελλιπώς. Την περίοδο που εξετάζουμε κυκλοφόρησαν 60 συλλογές, 29 σειρές και 8 βιβλία με έναν μύθο. Οι εκδότες (μαζί με τα τυπογραφεία) ανέρχονται σε 59. Έως το 1974 επεκράτησε, κυρίως, η αναπαραστατική, ρεαλιστική, περιγραμμική, στατική αι «παιδιάστικη» εικονογράφηση, ενώ, ιδιαίτερα μετά το ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The said thesis studies the artistic evolution of the illustrations of Aesop’s fables in Greek children’s literature from 1958 to 2000 and aims to challenge the views of teachers, promote their awareness and familiarize them as regards the examination of images in children’s books. The methodological approach to the illustrations in this research is based on the broader context of the Panofsky method (Ervin Panofsky 1892-1968) and relates to the illustrative description, the iconological analysis and the pedagogic approach of each image. According to researchers, the study of images over time is a necessary prerequisite in order to actually understand them. The research shows that Aesop’s fables have been published incessantly. During the period under examination, the published material amounts to 60 collections, publishers’ (including printers) is 59. Up until 1974, the illustrations were mainly realistic representative, sketchy, static and “childish”, whereas especially after 1980 we ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31712
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31712
ND
31712
Εναλλακτικός τίτλος
The illustration of Aesop's fables in greek children's literature (1958-2000): pedagogic approach
Συγγραφέας
Παπανικολάου, Σωτηρία (Πατρώνυμο: Ανέστης)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Πανταζής Σπυρίδων
Παπαϊωάννου Απόστολος
Καψάλης Γεώργιος
Ράτσικας Δημήτριος
Τριάντου Ιφιγένεια
Σακελλαρίου Μαριγούλα
Δέδος Ζήκος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αίσωπος; Μύθοι; Παιδική λογοτεχνία; Εικονογράφηση; Βασικά στοιχεία εικόνας; Τεχνοτροπίες; Κριτήρια; Παιδαγωγική προσέγγιση εικονογραφημένων μύθων; Συλλογές; Σειρές; Βιβλία με ένα μύθο; Βιογραφικά εικονογράφων; Εσωτερικές εικόνες μύθων 1958-2000; Εξώφυλλα μύθων 1958-2000
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
255 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)