Επιδράσεις της ρωσικής και σοβιετικής τέχνης στη διαμόρφωση του θεατρικού κοστουμιού από την προεπαναστατική περίοδο έως τα πρώτα μεταεπαναστατικά χρόνια (1910-1932)

Περίληψη

Στόχος αυτής της εργασίας είναι να διερευνηθούν οι επιδράσεις των κινημάτων της Ρωσικής πρωτοπορίας στη διαμόρφωση του θεατρικού κοστουμιού στην προεπαναστατική και μετεπαναστατική εποχή, προκειμένου να αναδειχθούν τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που το διέπουν. Παράλληλα εξετάζονται το κοινωνικοπολιτικό κλίμα της εποχής, αλλά και άλλοι σημαντικοί παράγοντες όπως οι ηθικές αντιλήψεις, οι ιδεολογίες, η φιλοσοφία, η μόδα. Σημαντικό ρόλο επίσης παίζουν οι νέες θεωρίες για το αντιρεαλιστικό θέατρο και οι πειραματισμοί στην σκηνοθεσία, υποκριτική και σκηνογραφία. Προκύπτει ότι η Ρωσική πρωτοπορία αξιοποίησε τις δυτικές επιδράσεις προς την αφαίρεση μέσα από ακόμα πιο τολμηρές προσεγγίσεις. Ωστόσο πολλά γηγενή στοιχεία από τον εθνικό της πολιτισμό προσέδωσαν στα αμιγώς Ρωσικά κινήματα όπως ο κυβοφουτουρισμός, ο σουπρεματισμός, ο κονστρουκτιβισμός και παραγωγισμός το ιδιαίτερό τους ιδιόλεκτο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η ίδια η Ρωσική πρωτοπορία στην ενδυματολογική της εκδοχή να επηρεάσει πολλούς ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is to look through the impact and the interaction of the Russian avant-garde artistic movements to the formation of the theater costume during the pre- and the post- revolutionary period, in order to make their most important features emerge. Along with the parameters of the socio-political environment of the period, such as ideology, morals, philosophy fashion, that influence the theater practice, there are a number of new theories for an anti-realistic theater that impose new experimenting forms in directing, acting and scenography. The conclusion of the research is to determine the way that the Russian avant-garde movements as the cubofuturism, the suprematism, the constructivism and the productivism kept their own native characteristics and offered an abstractive, innovating and daring option in the soviet theater and costume. This challenging connection and daring interaction of the Russian avant-garde movements with the theater costume during the middle-war ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29817
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29817
ND
29817
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of Russian and Soviet art in the evolution of theater costume from pre-revolutionary period to the first post-revolutionary years (1910-1932)
Συγγραφέας
Μάντακα, Χρυσάνθη (Πατρώνυμο: Ιωάννης-Αριστοτέλης)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεάτρου
Εξεταστική επιτροπή
Βέττας Απόστολος-Φωκίων
Βουτυρά-Γουλάκη Αλεξάνδρα
Δημητριάδης Ανδρέας
Καγγελάρη Δηώ
Κωτίδης Αντών
Μανωλεδάκη Ιωάννα
Παπανδρέου Νικηφόρος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Θεατρικό κοστούμι; Ρωσική πρωτοπορία; Θεατρική ενδυματολογία; Ρωσικό θέατρο και τέχνη; Ρωσικό και σοβιετικό θέατρο; Σημειολογία κοστουμιού; Ιστορία κοστουμιού; Πρωτοποριακό θέατρο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
382 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)