Περίληψη
Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης διδακτορικής διατριβής πραγματοποιήθηκε αρχικάδιεξοδική δευτερογενής έρευνα, ώστε να αποσαφηνιστεί εννοιολογικά η έννοια της ΑνάπτυξηςΑνθρώπινου Δυναμικού, να εντοπιστούν οι σύγχρονες απόψεις για τα αποτελέσματα τωνσχετικών δράσεων και να σκιαγραφηθούν οι αναπτυξιακές μέθοδοι που εφαρμόζονται στιςεπιχειρήσεις. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα σε 19 επιχειρήσεις πουδραστηριοποιούνται στον τραπεζικό και τον φαρμακευτικό κλάδο στην Ελλάδα, συνδυάζονταςδύο ερευνητικές μεθόδους: τη συνέντευξη με τους επαγγελματίες που φέρουν την ευθύνη γιατην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και το ερωτηματολόγιο που συμπληρώθηκε από 596εργαζόμενους. Το σκέλος της έρευνας, που υλοποιήθηκε μέσω συνέντευξης, στόχευε στηχαρτογράφηση του ευρύτερου πλαισίου υλοποίησης των αναπτυξιακών δράσεων. Η ανάλυσητων δεδομένων έγινε με τη χρήση ορισμένων βημάτων της ανάλυσης περιεχομένου, αφού πρώτααυτά προσαρμόστηκαν στις ανάγκες της παρούσας έρευνας. Το άλλο ερευνητικό σκέλος ...
Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης διδακτορικής διατριβής πραγματοποιήθηκε αρχικάδιεξοδική δευτερογενής έρευνα, ώστε να αποσαφηνιστεί εννοιολογικά η έννοια της ΑνάπτυξηςΑνθρώπινου Δυναμικού, να εντοπιστούν οι σύγχρονες απόψεις για τα αποτελέσματα τωνσχετικών δράσεων και να σκιαγραφηθούν οι αναπτυξιακές μέθοδοι που εφαρμόζονται στιςεπιχειρήσεις. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα σε 19 επιχειρήσεις πουδραστηριοποιούνται στον τραπεζικό και τον φαρμακευτικό κλάδο στην Ελλάδα, συνδυάζονταςδύο ερευνητικές μεθόδους: τη συνέντευξη με τους επαγγελματίες που φέρουν την ευθύνη γιατην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και το ερωτηματολόγιο που συμπληρώθηκε από 596εργαζόμενους. Το σκέλος της έρευνας, που υλοποιήθηκε μέσω συνέντευξης, στόχευε στηχαρτογράφηση του ευρύτερου πλαισίου υλοποίησης των αναπτυξιακών δράσεων. Η ανάλυσητων δεδομένων έγινε με τη χρήση ορισμένων βημάτων της ανάλυσης περιεχομένου, αφού πρώτααυτά προσαρμόστηκαν στις ανάγκες της παρούσας έρευνας. Το άλλο ερευνητικό σκέλοςαποσκοπούσε στη διερεύνηση των αντιλήψεων των εργαζόμενων για τα αποτελέσματα τωνδράσεων ανάπτυξης και τον βαθμό στον οποίο αυτές επηρεάζουν τη μεταβίβαση της μάθησης.Επιπλέον, έμφαση δόθηκε στους παράγοντες που ασκούν επίδραση στην αποτελεσματικότητατων αναπτυξιακών δράσεων αλλά και σ’ εκείνους που επηρεάζουν την ικανοποίησή τους απότην εργασία και την αφοσίωσή τους στην επιχείρηση. Οι κυριότερες μέθοδοι ανάλυσης πουχρησιμοποιήθηκαν ήταν η ανάλυση αξιοπιστίας του ερωτηματολογίου, ο έλεγχος συγκρίσεωνκαι ο υπολογισμός του δείκτη μεγέθους επίδρασης, η ανάλυση συσχετίσεων και η ανάλυσηπαλινδρόμησης.Σύμφωνα με τα ερευνητικά αποτελέσματα η υποστήριξη για μάθηση από την επιχείρησηαναδεικνύεται ο κυριότερος παράγοντας που επηρεάζει τις αντιλήψεις των εργαζόμενων για ταοφέλη που αποκομίζουν από τις αναπτυξιακές δράσεις αλλά και την εργασιακή τουςικανοποίηση. Η τελευταία ασκεί με τη σειρά της τη μεγαλύτερη θετική επίδραση στηναφοσίωσή τους στην επιχείρηση. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι οι δράσεις ΑνάπτυξηςΑνθρώπινου Δυναμικού στις οποίες λαμβάνουν μέρος συμβάλλουν κυρίως σε αποτελέσματαπου σχετίζονται με τον τρόπο εκτέλεσης της εργασίας τους, τα οποία διαδραματίζουνπρωταρχικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα των σχετικών δράσεων. Ωστόσο, οι εσωτερικέςανταμοιβές των αναπτυξιακών δράσεων είναι αυτές που επηρεάζουν περισσότερο, επίσηςθετικά, τη μεταβίβαση της μάθησης.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Thorough secondary research was conducted in the context of the present Phd thesis inorder for the notion of Human Resource Development to be clarified and for relevant, up to dateviews, which exist in the literature, to be delineated. These views were focusing on the outcomesof developmental activities and the Human Resource Development methods being used by thecompanies. Then, primary research took place in 19 companies operating in the banking and thepharmaceutical sectors in Greece, combining two research methods: a) interviews conductedwith the professionals being responsible for Human Resource Development and b) questionnairebeing completed by 596 employees in total. The part of the research that was implementedthrough interviews intended to map the general context associated with the implementation ofHuman Resource Development activities. Data were analyzed using some of the steps of contentanalysis, after their adjustment to the survey’s specifics needs. The other part of the r ...
Thorough secondary research was conducted in the context of the present Phd thesis inorder for the notion of Human Resource Development to be clarified and for relevant, up to dateviews, which exist in the literature, to be delineated. These views were focusing on the outcomesof developmental activities and the Human Resource Development methods being used by thecompanies. Then, primary research took place in 19 companies operating in the banking and thepharmaceutical sectors in Greece, combining two research methods: a) interviews conductedwith the professionals being responsible for Human Resource Development and b) questionnairebeing completed by 596 employees in total. The part of the research that was implementedthrough interviews intended to map the general context associated with the implementation ofHuman Resource Development activities. Data were analyzed using some of the steps of contentanalysis, after their adjustment to the survey’s specifics needs. The other part of the researchaimed at exploring employees’ perceptions about the results of the developmental activities andthe extent to which they affect the learning transfer. In addition, emphasis was placed on thefactors that influence developmental activities’ effectiveness, job satisfaction and employees’commitment. The main methods that were used for the data analysis were reliability analysis,comparison analysis and effect size indicators estimation, correlation analysis and regressionanalysis.According to the research findings, company’s support for learning is the key factor thataffects positively not only employees’ perceptions about the benefits they receive throughparticipation in developmental activities but also their job satisfaction; the latter influences themost employees’ commitment. In addition, participants of the survey believe that HumanResource Development contributes the most to outcomes related to job performance, which inturn affect to the highest degree overall activities’ effectiveness. However, the results ofdevelopmental activities, which refer to internal rewards, are those affecting the most learningtransfer.
περισσότερα