Η διδασκαλία του παραμυθιού σε πολυπολιτισμικές τάξεις του δημοτικού σχολείου: μεθοδολογικές προσεγγίσεις και επιδράσεις

Περίληψη

Με την παρούσα μελέτη ερευνάται η επίδραση διδακτικών προσεγγίσεων του παραμυθιού σε πολυπολιτισμικές τάξεις ενός δημοσίου δημοτικού σχολείου, που βρίσκεται σε μη ευνοημένη περιοχή της Αττικής. Η επίδραση της διδασκαλίας του παραμυθιού εξετάζεται όσον αφορά την κοινωνική συμπεριφορά και τη γλωσσική εξέλιξη του δείγματος. Για την μελέτη των παραπάνω ερευνητικών αντικειμένων πραγματοποιήθηκε έρευνα η οποία περιλάμβανε διδακτικές προσεγγίσεις με βάση το παραμύθι σε τυχαίο δείγμα μαθητών όλων των τάξεων. Πριν και μετά το πέρας των διδακτικών προσεγγίσεων τα υποκείμενα υποβλήθηκαν στα ακόλουθα ερευνητικά εργαλεία: συνέντευξη, γλωσσικό τεστ. Η στατιστικώς σημαντική διαφοροποίηση που παρατηρήθηκε στις απαντήσεις των υποκείμενων ήταν ενδεικτική της επίδρασης της ερευνητικής παρέμβασης στη συμπεριφορά και στην επίδοση των μαθητών.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study investigated the effect of different teaching approaches of the fairy tale in multicultural classrooms of a greek public elementary school located in a disadvantaged region of Attica (Athens). The effect of teaching was examined in relation to social behavior and language development. In order to explore these research subjects a study was conducted, that consisted of different teaching approaches base on fairy tales in a random sample of students from all grades of primary school. Before and after the teaching of fairy tale the pupils were submitted to the following research tools: interview and language tests. The statistically significant difference that was observed in the responses of the pupils in the research tools was indicative of the effect of the teaching intervention on the behavior and performance of students.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29261
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29261
ND
29261
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching the fairy tale in multicultural classrooms of elementary school: teaching approaches and effects
Συγγραφέας
Μπρις, Αικατερίνη-Αναστασία (Πατρώνυμο: Γκυ)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Τριλιανός Αθανάσιος
Καλογήρου Τζίνα
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Βρεττός Ιωάννης
Τσιπλητάρης Αθανάσιος
Κακάμπουρα Ρέα
Μπαμπάλης Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Παραμύθια; Διδασκαλία; Πολυπολιτισμικότητα; Δημοτικά σχολεία; Επιδράσεις; Κοινωνική συμπεριφορά; Γλώσσα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
480 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)