Περίληψη
Το Θέµα της ∆ιδακτορικής ∆ιατριβής είναι «Η Ιστορική εξέλιξη των πηγώνγια τους αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο – τους διδασκάλους και φωτιστές τωνΣλάβων - µε έµφαση στην αυθεντικότητά τους». Τα ιστορικά έγγραφα και ταλογοτεχνικά έργα του Μεσαίωνα από τα οποία διαµορφώνεται η ζωή και το έργοτου Κωνσταντίνου-Κυρίλλου του Φιλοσόφου και του Μεθοδίου, ονοµάζονταιΚυριλλο-Μεθοδιανές πηγές. Το ενδιαφέρον της µελέτης των Κυριλλο-Μεθοδιανών πηγών άρχισε στις αρχές του 19ου αιώνα, όταν εισάγονται στοεπιστηµονικό πεδίο, µερικά από τα πιο σηµαντικά µνηµεία του λόγου,αφιερωµένα στους πρώτους διδασκάλους των Σλάβων. Οι Κυριλλο-Μεθοδιανέςπηγές καταλαµβάνουν ένα ευρύ χρονολογικό φάσµα. Οι πιο αυθεντικές είναι οιπηγές του 9ου αιώνα, αλλά και κάποια κείµενα των µετέπειτα χρόνων, πουστηρίζονται σε αξιόπιστες πηγές. Ορισµένα γραπτά µνηµεία του λόγου, τα οποίαδηµιουργήθηκαν κάποιες εκατονταετίες, µετά την κοίµηση των πρώτωνδιδασκάλων των Σλάβων περιλαµβάνουν αρκετά θρυλικά στοιχεία και δενµπορούν να θεωρηθούν ως ...
Το Θέµα της ∆ιδακτορικής ∆ιατριβής είναι «Η Ιστορική εξέλιξη των πηγώνγια τους αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο – τους διδασκάλους και φωτιστές τωνΣλάβων - µε έµφαση στην αυθεντικότητά τους». Τα ιστορικά έγγραφα και ταλογοτεχνικά έργα του Μεσαίωνα από τα οποία διαµορφώνεται η ζωή και το έργοτου Κωνσταντίνου-Κυρίλλου του Φιλοσόφου και του Μεθοδίου, ονοµάζονταιΚυριλλο-Μεθοδιανές πηγές. Το ενδιαφέρον της µελέτης των Κυριλλο-Μεθοδιανών πηγών άρχισε στις αρχές του 19ου αιώνα, όταν εισάγονται στοεπιστηµονικό πεδίο, µερικά από τα πιο σηµαντικά µνηµεία του λόγου,αφιερωµένα στους πρώτους διδασκάλους των Σλάβων. Οι Κυριλλο-Μεθοδιανέςπηγές καταλαµβάνουν ένα ευρύ χρονολογικό φάσµα. Οι πιο αυθεντικές είναι οιπηγές του 9ου αιώνα, αλλά και κάποια κείµενα των µετέπειτα χρόνων, πουστηρίζονται σε αξιόπιστες πηγές. Ορισµένα γραπτά µνηµεία του λόγου, τα οποίαδηµιουργήθηκαν κάποιες εκατονταετίες, µετά την κοίµηση των πρώτωνδιδασκάλων των Σλάβων περιλαµβάνουν αρκετά θρυλικά στοιχεία και δενµπορούν να θεωρηθούν ως πηγές. Ωστόσο, έχουν αξία ως αποδεικτικά στοιχείαγια την ανάπτυξη της λατρείας των πρώτων διδασκάλων και αποτελούν µέρος τηςΚυριλλο-Μεθοδιανής παράδοσης. Η αξιοπιστία των κειµένων των Κυριλλο-Μεθοδιανών πηγών είναι ένα πρόβληµα. Με πολύ σπάνιες εξαιρέσεις, δεν είναιγνωστά χειρόγραφα στην αρχική τους µορφή, αλλά σώζονται µετέπειτααντίγραφα. Η αυθεντικότητα των πληροφοριών τίθεται σε αµφιβολία σε πολλέςπεριπτώσεις και τα τιθέµενα ερωτήµατα δεν µπορούν να πάρουν αξιόπιστεςαπαντήσεις, µιας και κάποια γεγονότα βασίζονται σε υποθέσεις και λογικάσυµπεράσµατα. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Κυριλλο-Μεθοδιανών πηγώνείναι: η µεγάλη γεωγραφική και γλωσσική ποικιλία, ο διευρυµένος κύκλος τωνσυγγραφέων, η ποικιλία των κειµένων, η µεγάλη χρονολογική έκταση και οδιαφορετικός βαθµός αξιοπιστίας.Το συµπέρασµα της διατριβής είναι ότι οι άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιοςάφησαν το άγιο αποτύπωµά τους στις σλαβικές, τις λατινικές, τις ελληνικές λόγιεςκαι λαϊκές, τοπικές και εθνικές παραδόσεις. Οι Θεσσαλονικείς άγιοι ήταν καιείναι παρόντες στη σλαβική εθνική και την ευρύτερη πολιτισµική συνείδηση. Ταλατρευτικά κείµενά τους, το σλαβικό αλφάβητο, η λογοτεχνική κληρονοµιάγίνονται το θεµέλιο του πνευµατικού σλαβικού πολιτισµού. Οι άγιοιδιαδραµάτισαν ενοποιητικό και σταθεροποιητικό ρόλο στη ζωή των Σλάβων.∆ιαµόρφωσαν την πνευµατική τους υπόσταση και την κοινή Ορθόδοξη πίστη.Ήταν µιµητές του Χριστού και αξιοποίησαν το θείο τάλαντό τους προς δόξανΘεού. Η ιερή επιθυµία και η πνευµατική δίψα υποκινούµενες από τον θείο έρωτα,τους έκαναν ποιητές του θαύµατος, που ονοµάζεται Σλαβικός εκχριστιανισµόςκαι εκπολιτισµός. Πτέρωσαν τη σλαβική έµπνευση και στερέωσαν το οικοδόµηµατου σλαβικού πολιτισµού.Οι υπάρχουσες πηγές, που σχετίζονται µε τους αγίους Κύριλλο και Μεθόδιοεµπεριέχουν τα στοιχεία της αγιότητας του Βίου τους. Από τις πηγές αναδύεται τοάρωµα της θυσιαστικής τους αγάπης, της συνέργειας της Θείας Χάριτος, πουείναι έκδηλη στα κυριότερα εναποµείναντα κείµενα. Ήταν κοινωνοί της ΘείαςΧάρης, θεωµένοι άνθρωποι, οικείοι του Θεού. Όλο τους το έργο πήγαζε από τηναγαπώσα καρδιά τους για τον Θεό και τον πλησίον, που στην προκειµένηπερίπτωση ήταν οι Σλάβοι. Από τα κυριότερα έργα διαφαίνεται η ολοκληρωτικήαφιέρωση της ύπαρξής τους στον σλαβικό κόσµο. Από τις πηγές επίσης,αναδύεται εύοσµο το πνεύµα της εν Χριστώ αγάπης, της ειρήνης, της ενότητας,της συµφιλίωσης, του ανοίγµατος της καρδιάς και του νου, η πλάτυνση τηςαντίληψης απέναντι στον άνθρωπο και την κτίση. Η βαθειά συναίσθηση τηςπροσφοράς, της διακονίας και της θυσίας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The topic of the PhD thesis is "The Historical Evolution of the sources forthe Saints Cyril and Methodius - teachers and illuminators of the Slavs - with anemphasis on originality".The historical documents and literary works from the Middle Ages thatshaped the life and work of Constantine-Cyril the Philosopher and Methodius,called sources of Saints Cyril and Methodius. The interest in the study sources ofSaints Cyril and Methodius began in the early 19th century, when introduced inthe scientific field some of the most important monuments of speech, dedicated tothe first teachers of the Slavs. The sources occupy a wide chronological range. Themost authentic are the sources of the ninth century, but some texts subsequentyears, based on reliable sources. Some written monuments of speech, whichcreated some centuries after the death of the teachers of the Slavs include severallegendary figures and cannot be considered as sources. However, they have valueas evidence for the development of th ...
The topic of the PhD thesis is "The Historical Evolution of the sources forthe Saints Cyril and Methodius - teachers and illuminators of the Slavs - with anemphasis on originality".The historical documents and literary works from the Middle Ages thatshaped the life and work of Constantine-Cyril the Philosopher and Methodius,called sources of Saints Cyril and Methodius. The interest in the study sources ofSaints Cyril and Methodius began in the early 19th century, when introduced inthe scientific field some of the most important monuments of speech, dedicated tothe first teachers of the Slavs. The sources occupy a wide chronological range. Themost authentic are the sources of the ninth century, but some texts subsequentyears, based on reliable sources. Some written monuments of speech, whichcreated some centuries after the death of the teachers of the Slavs include severallegendary figures and cannot be considered as sources. However, they have valueas evidence for the development of the cult of the teachers are part of the traditionof Saints Cyril and Methodius. The reliability of the writings of sources of SaintsCyril and Methodius is a problem. With very rare exceptions, are not knownmanuscripts in their original form, but subsequent copies are preserved. Theauthenticity of this information is in doubt in many cases and the questions raisedcannot get reliable answers, since some events are based on assumptions andinferences.The special features of sources of Saints Cyril and Methodius are: the largegeographic and linguistic diversity, the extended circle of writers, the variety oftexts, the great chronological expanse and the different degree of reliability.The conclusion of this study is that the Saints Cyril and Methodius left theirholy mark on Slavic, and Latin, Greek scholarly and popular, local and nationaltraditions. The Thessalonians saints were and are present in the Slavic national andwider cultural consciousness. The sacred texts, the Slavic alphabet, literaryheritage are the foundation of the spiritual Slavic culture. The Saints played aunifying and stabilizing role in the life of the Slavs. Shaped the spiritual realityand the common Orthodox faith. Were imitators of Christ and reach their divinetalent for the glory of God.With the holy desire and spiritual thirst, motivated by divine love, werepoets of a miracle, called Slavic Civilization and Christianization. FeatheringSlavic inspiration and cemented edifice of Slavic culture.Existing sources associated with the Saints Cyril and Methodius containelements of holiness in their lives. From the spring pops the scent of theirsacrificial love, the synergy of Divine grace, which is evident in the majorsurviving texts. He was a communicant of Divine Grace, deified people, relativesof God. All their work stemmed from their heart fully devoted to God and neighbor, which in this case were the Slavs. From the main projects reveals thecomplete dedication of their existence in the Slavic world.From the sources also emerges fragrant spirit in Christ love, peace, unity,reconciliation, openness of heart and mind, the flattening of perception towards theman and creation. The deep sense of supply, ministry and sacrifice.
περισσότερα