Τέχνη αφηγήσεως ασκητικών και ψυχωφελών διηγήσεων: η ποιμαντική, συμβουλευτική και παιδαγωγική τους διάσταση

Περίληψη

Ἡ προσέγγιση τῶν ψυχωφελῶν διηγήσεων μέ παράλληλη ἀξιοποίηση τῶν ἀρχῶν τῆς κατά τά τελευταῖα χρόνια ἀναπτυχθείσας θεωρίας τῆς ἀφήγησης, καταδεικνύει τή συμβολή τους στή ποιμαντική, συμβουλευτική καί παιδαγωγική διάσταση τοῦ ἔργου τῆς ἐκκλησίας. Ἡ ἀπάντηση στά ὀκτώ ἐρωτήματα : ποιός καί ὡς τί ποιμαίνει/ συμβουλεύει / παιδαγωγεῖ ποιόν, ποῦ, πῶς, πότε, γιατί, πρός τί, σέ τί, στοιχειοθετοῦν τόν σκοπό καί τούς στόχους τῶν κειμένων αὐτῶν, πού εἶναι ἡ συγκρότηση τῆς Ἐκκλησίας, καί ἡ ἐπίτευξη τῆς ἀσφαλοῦς σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου καί τοῦ κόσμου ἐντός αὐτῆς. Ἡ ἔρευνα ἔδειξε τήν συγκροτημένη ἄποψη τους ἀναφορικά μέ τή γένεση–λειτουργία–δράση-θεραπεία καί ἀποθεραπεία τῶν παθῶν, θέσεις ἀνθεκτικές στό πέρασμα τοῦ χρόνου καί τηρουμένων τῶν ἀναλογιῶν συναφεῖς μέ τά εὑρήματα συγχρόνων θεωριῶν τῆς Συμβουλευτικῆς. Ἐπισημαίνονται ἐπίσης ἀρχές καί πρότυπα μιᾶς παιδαγωγικῆς πού διαγράφουν τίς προϋποθέσεις μιᾶς ὀρθῆς διδασκαλίας τόσο ἀπό τήν πλευρά τοῦ διδάσκοντος ὅσο καί τοῦ διδασκομένου, ὅπως καί ἡ χρήση ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The approach of anagogic narratives with the corresponding utilization of the principles of narrative theory developed in recent years, demonstrates their contribution in the pastoral, advisory and educational dimension of the Church’s work. The answer to the eight questions: who provides pastoral care and in what position does he advise / educate whom, where, how, when, why, where to and in what, compose the purpose and aim of these texts, which is the constitution of the Church and the attainment of the sure salvation of man and of the world within it. The research showed their composed point of view with regard to the birth-function-action-healing and full recovery from the passions, positions resistant to the passage of time and preserving the analogies pertinent to the findings of contemporary Counseling theories. The principals and models of educational science that efface the presuppositions of correct teaching as much on behalf of the teacher as of the learner, the use of educ ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28585
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28585
ND
28585
Εναλλακτικός τίτλος
The art of narrating ascetical and anagogic narratives: Their pastoral, advisory and educational dimension
Συγγραφέας
Σαραντουλάκου, Αριάδνη (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Περσέλης Εμμανουήλ
Βουρλής Αθανάσιος
Φίλιας Γεώργιος
Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος
Γαϊτάνης Βασίλειος
Γλάρος Αθανάσιος
Μελισσάρης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχωφελείς διηγήσεις; Τέχνη αφήγησης; Συγγραφέας; Αφηγητής; Αποδέκτες; Ψυχωφελείς διηγήσεις; Ποιμαντική διάσταση; Συμβουλευτική διάσταση; Παιδαγωγική διάσταση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
673 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)