Μοντελοποίηση χρηστών σε συστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
constructed during this research. The three different media were desktop computers, interactive TV and mobile devices. These three applications incorporated methodologies based on user modelling and adaptivity. User models were constructed in order to help users in remote shopping applications in two separate ways. Firstly, by automatically recommending products close to their interests and secondly by helping them adaptively while they used the application. Explicit information, observation of user behaviour and dynamic stereotypes were incorporated into the construction of these user models. The incorporation and combination of these technologies into three different media constitutes a very novel approach on the topic of personalization in remote shopping applications. The three prototypes also incorporated techniques of adaptivity for visualizing the recommendations based on interest and needs and for personalizing the user interaction with the application. The methodology used was ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.6 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.