Η εκκλησιαστική πολυφωνική μουσική στους ελληνορθόδοξους ναούς του Αγ. Νικολάου της Τεργέστης και του Αγ. Γεωργίου της Βενετίας από το 1840 έως το 1975: αρχεία - θεματικοί κατάλογοι

Περίληψη

Η σύσταση των δυο θεματικών καταλόγων αποτέλεσε κυρίαρχο μέρος της παρούσας διατριβής και συνεπώς, το μεγαλύτερο κομμάτι καλύπτει την ανάγκη ύπαρξης θεματικών καταλόγων για τη διασταύρωση και τη μελέτη των αρχείων που αφορούν ελληνική πολυφωνική εκκλησιαστική μουσική στον ελληνισμό της διασποράς και συγκεκριμένα στην Τεργέστη και στη Βενετία. Η παρουσία επιφανών συνθετών-μαέστρων, μετά το 1840 και μέχρι το 1975, στη θέση του μαέστρου της χορωδίας του Αγ. Νικολάου της Τεργέστης, διευρύνει την ιστορική σημασία της χρήσης της πολυφωνίας, παρουσιάζοντας μια σημαντική συνθετική δραστηριότητα τόσο από ποιοτική όσο και από ποσοτική άποψη. Πάνω από πενήντα νέα έργα, που βρέθηκαν και συλλέχθηκαν, σκιαγραφούν την εκκλησιαστική μουσική των Ελλήνων της Τεργέστης. Ο Francesco Sinico, o γιος του Giuseppe Sinico, ο Antonio Illersberg και ο Αλέξανδρος Σιδερικούδης είναι οι σημαντικότεροι συνθέτες που γράφουν για τη χορωδία του ναού. Οι επιδράσεις, από και προς τη Σέρβικη ορθόδοξη κοινότητα είναι σα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The systematic effort to introduce and incorporate the polyphonic style into the Greek Orthodox ecclesiastic music appeared in the Greek communities of Western Europe in the 19th century. This particular movement was prominent in Vienna, Trieste, London, Paris, Munich and Venice. The newly formed musical style was characterized by the transition from monophonic Byzantine music to the usage of polyphonic arrangements that were based on the western tonal system. This study focuses on forming two thematic catalogues of musical manuscripts of polyphonic music for the choirs of Saint Nicholas in Trieste and Saint George in Venice, from 1840 to 1975. Little is known for the church music for both communities. The collected musical material indicates that the existence of a professional choir and a good conductor was a priority for both of them. A period of economic boom for the community and Trieste as a whole, namely after 1830, coincides with the advent of polyphonic church music. The sel ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28149
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28149
ND
28149
Εναλλακτικός τίτλος
The polyphonic church music at the greek-orthodox cherches of St. Nikolas in Trieste and St. George in Venice from 1840 until 1975: archies - thematic catalogues
Συγγραφέας
Κυριακίδου, Αθανασία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Νίκα-Σαμψών Εύη
Μαλιάρας Νικόλαος
Καϊμάκης Ιωάννης
Αλεξάνδρου Μαρία
Βουτυρά Αλεξάνδρα
Κατσιαρδή-Hering Όλγα
Σακαλλιέρος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Εκκλησιαστική πολυφωνική μουσική; Ναός Αγίου Γεωργίου; Ναός Αγίου Νικολάου; Τεργέστη; Βενετία; Ελληνορθόδοξοι ναοί; Χορωδιακή μουσική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 596 και Β' τόμος 123 σ.), πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)