Η διακοπή της γνωστικής επεξεργασίας: γνωστικές, μεταγνωστικές και θυμικές επιπτώσεις

Περίληψη

Η διατριβή αποτελείται από τρεις έρευνες που επικεντρώνονται στη διακοπή της γνωστικής επεξεργασίας, ένα φαινόμενο που δεν έχει μελετηθεί εκτενώς αλλά έχει πολλαπλές επιπτώσεις. Η γνωστική διακοπή ανακύπτει όταν τα εισιόντα προς γνωστική επεξεργασία αποκλίνουν από τα υπάρχοντα γνωστικά σχήματα, δυσχεραίνοντας ή διευκολύνοντας την περαιτέρω γνωστική επεξεργασία. Η υπόθεση που ελέγχεται είναι ότι η γνωστική διακοπή έχει επιπτώσεις γνωστικές (π.χ., ορθότητα αντίδρασης και χρόνος αντίδρασης), συναισθηματικές (π.χ., έκπληξη) και μεταγνωστικές (π.χ., αίσθημα δυσκολίας). Για τη μελέτη της γνωστικής διακοπής σχεδιάστηκαν επαγωγικού τύπου έργα στον Η/Υ, που εμπεριέχουν αριθμητικές ακολουθίες με αποκλίνοντα ή μη εισιόντα. Η Έρευνα 1 εξέτασε το αίσθημα δυσκολίας, τη μεταγνωστική πλευρά της γνωστικής διακοπής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η γνωστική διακοπή προκαλεί δυσχέρεια στην επεξεργασία, μειώνοντας την επίδοση και αυξάνοντας το αίσθημα δυσκολίας. Ωστόσο, το τελευταίο αυξάνεται με ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis comprises three studies that examine the cognitive, metacognitive, and emotional effects of cognitive interruption caused by unexpected or discrepant events in cognitive processing. These studies present evidence that cognitive interruption evokes a constellation of cognitive (e.g., accuracy, RT), metacognitive (e.g., feeling of difficuty) and emotional (e.g., surprise) responses, depending on whether the discrepancies enhance or block cognitive processing. To study cognitive interruption, a computerized inductive reasoning task was constructed, consisting of discrepant and non-discrepant numerical sequences. The first study explored the effects of cognitive interruption on performance and the metacognitive experience of feeling of difficulty. In this study, induced discrepancies that were designed to block the progress towards solution reduced accuracy and increased RT. Self-reports of feeling of difficulty revealed that when the task was familiar, feeling of di ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27548
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27548
ND
27548
Εναλλακτικός τίτλος
Interruption of cognitive processing: cognitive, metacognitive and affective consequences
Συγγραφέας
Τουρούτογλου, Αλεξάνδρα (Πατρώνυμο: Πασχάλης)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ευκλείδη Αναστασία
Κιοσέογλου Γρηγόριος
Γωνίδα Ελευθερία
Δικαίου Μαρία
Καργόπουλος Φίλιππος
Κοσμίδου Μαρία
Τατά Δέσποινα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Εκπληξη; Αίσθημα δυσκολίας; Χρόνος αντίδρασης; Γνωστική διακοπή; Συναισθήματα; Μεταγιγνώσκειν
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
211 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)