Υπολογιστική μοντελοποίηση της μάθησης μέσω παρατήρησης, εμπνευσμένη από ευρήματα στον εγκεφαλικό φλοιό ανθρώπων και πιθήκων

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή μελετήσαμε την γνωσιακή διεργασία της μάθησης μέσω παρατήρησης σε ένα υπολογιστικό πλαίσιο. Για αυτό το λόγο, χρησιμοποιήσαμε δεδομένα από νευροεπιστημονικά πειράματα, όπως για παράδειγμα πειράματα καταγραφών και απόκρισης νευρώνων, ώστε να αναπτύξουμε δύο υπολογιστικά μοντέλα μάθησης μέσω παρατήρησης, εμπνευσμένα από την νευροφυσιολογία των ανθρώπων και πιθήκων Macaque αντίστοιχα. Για να επιτύχουμε τον σκοπό αυτό προτείναμε ένα πλαίσιο για τον σχεδιασμό υπολογιστικών μοντέλων, βασισμένο σε ευρήματα από τις νευροεπιστήμες, το οποίο χρησιμοποιήσαμε ώστε να αναπτύξουμε δύο καινοτόμες υλοποιήσεις της προαναφερθείσας βιολογικής διεργασίας σε προσομοιωμένους πράκτορες. Για να επιτύχουν μάθηση μέσω μόνο παρατήρησης, και τα δύο μοντέλα βασίστηκαν στο ότι κατά την διάρκεια εκτέλεσης και παρατήρησης μιας συμπεριφοράς, τα νευρωνικά δίχτυα που ενεργοποιούνται στον εγκέφαλο των δύο πρωτευόντων ειδών επικαλύπτονται εκτενώς. Ως αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος, και οι δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the current thesis we have studied the cognitive process of observational learning from a computational modeling perspective. In this context we have employed data from neuroscientific experiments, including higher-level imaging and single-cell recordings, in order to develop two computational models of observational learning, inspired by the neurophysiology of human and Macaque primates. To accomplish this we have devised a framework for designing computational models based on neuroscientific findings, and used it in order to develop two novel implementations of the cortical process in simulated agents. To facilitate learning during observation, both models are based on the intuition that, during action execution and observation, the activated cortical networks in the two primates overlap extensively. As a result, both agents treat perception as an active, cross-modal, simulation of others’ actions and learn new motor skills without the active involvement of their body. T ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26918
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26918
ND
26918
Εναλλακτικός τίτλος
Computational modeling of observational learning inspired by the cortical underpinnings of human and monkey primates
Συγγραφέας
Χουρδάκης, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Μηνάς)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Θετικών Επιστημών
Εξεταστική επιτροπή
Τραχανιάς Παναγιώτης
Σαβάκη Ελένη
Αργυρός Αντώνιος
Δεμίρης Ιωάννης
Ράος Βασίλειος
Βραχάτης Μιχαήλ
Ζερβάκης Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Λέξεις-κλειδιά
Υπολογιστική μοντελοποίηση; Ρομποτική; Επικαλυπτόμενα μονοπάτια; Θεωρία μυαλού; Αλγόριθμοι, Γενετικοί; Βιολογικά εμπνευσμένα νευρωνικά; Παρατήρηση και εκτέλεση συμπεριφοράς; Μάθηση μέσω παρατήρησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)