Η επίδραση της στερεοσκοπίας σε εκπαιδευτικά εικονικά περιβάλλοντα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Studies show that Information and Communication Technologies (ICT) positively affect learning process. Virtual reality is considered to be a powerful ICT tool that results in positive learning outcomes. Stereoscopy is one of the main characteristics of virtual reality. Stereoscopic viewing seems to be important for visually guided reaching tasks. The sense of stereoscopy has been shown to improve performance for tasks in three dimensional (3D) environments. As far as it concerns Educational Virtual Environments (EVEs), stereoscopy and 3D perception seem to contribute to conceptual learning and positive learning outcomes. The present PhD thesis studies topics that combine the fields of virtual reality, education, and brain function. It also introduces the new term “educational neuroscience”, according to which learning is defined as “the process of generating neural interfaces in response to external stimuli”. The research approach brings out brain activity such as cognitive processes d ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26797
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26797
ND
26797
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of stereoscopy in educational virtual environments
Συγγραφέας
Ζαχαρής, Γεώργιος του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Κονιτσιώτης Σπυρίδωνας
Κώτσης Κωνσταντίνος
Κατσίκης Απόστολος
Παναγιωτακόπουλος Χρήστος
Πιντέλας Παναγιώτης
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εικονικά περιβάλλοντα; Στερεοσκοπία; Εκπαιδευτική νευροεπιστήμη; Ηλεκτρικοί εγκεφαλικοί ρυθμοί; Γνωστικές λειτουργίες; Ψηφιακή ηλεκτροεγκεφαλογραφία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxiv, 400 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)