Η αποδοτικότητα των επενδύσεων στην εκπαίδευση και ο ανθρώπινος παράγοντας: το φαινόμενο της υπερεκπαίδευσης στην Ελλάδα

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή εκτιμάται η αποδοτικότητα των επενδύσεων στην Τριτοβάθμια Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση. Η ανάλυση σχετίζεται με την διερεύνηση του φαινομένου της υπερεκπαίδευσης σε συνδυασμό με τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι νέοι απόφοιτοι στην εύρεση εργασίας αντίστοιχη του επίπεδου σπουδών τους και κατά πόσο επηρεάζονται οι αμοιβές τους από τις παρούσες συνθήκες. Η έρευνα μελέτα την αποδοτικότητα των ιδιωτικών επενδύσεων (εισόδημα εργαζομένων) έχοντας ως βάση τη μινσεριανή συνάρτηση αποδοχών και προσθέτοντας ως εξαρτημένη μεταβλητή το χρονικό διάστημα που αναζητά ο υποψήφιος εργαζόμενος εργασία (δηλαδή το διάστημα που θεωρείται άνεργος). Παρέχουμε στατιστικά τεκμηριωμένα στοιχεία για τις επιδράσεις της ανεργίας στις αμοιβές των εργαζομένων στα έτη εκπαίδευσης και στην εργασιακή εμπειρία και εφαρμόζουμε το προτεινόμενο μοντέλο σε πρωτογενή στοιχεία εισοδήματος σπουδών εργασιακής εμπειρίας και διαστήματος εύρεσης εργασίας τα οποία συλλέξαμε από τον κλάδο των Οικονομολ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation assessed the return of investments in Higher University Education. The analysis related to the spread of the phenomenon of overeducation in relation with the difficulty faced by young graduates in finding a job corresponding to the level of their studies (job mismatching) and whether the wages are affected by these conditions. The originality of this research is based on the calculation of the return of private investment (employees income) having as basis the Mincer s equation of wages adding as a dependent variable the period of time during which an employee is seeking a job (the period he/she is considered unemployed). We are providing statistically confirmed evidence for the effects of unemployment on wages of employees years in education and work experience and we are applying the proposed model to primary data on income, studies work experience and job finding duration which are collected from our focus group professional Economists. The results of the investiga ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25935
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25935
ND
25935
Εναλλακτικός τίτλος
The efficiency of investment in education and human resources: Overeducation in Greece
Συγγραφέας
Χωματά, Χριστίνα του Βασίλειος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δημάκος Γεώργιος
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Βουδούρη Αγγελική
Ματθαίου Δημήτριος
Φυρίππης Εμμανουήλ
Βλάμος Παναγιώτης
Ιωαννίδης Αντώνιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Υπερεκπαίδευση; Ανεργία; Αγορά εργασίας; Ετεροαπασχόληση; Μισθός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)