Η βασική εκπαίδευση στη Θεσπρωτία (ύστερη τουρκοκρατία, 1854-1913)

Περίληψη

Η Θεσπρωτία ως γεωγραφικός χώρος (και όχι μόνον) αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία αναφοράς σε όλες τις περιόδους της ιστορίας. Η γεωγραφική της θέση, η μορφολογία του εδάφους της, η γεωπολιτική και γεωστρατηγική της θέση, από νωρίς, αποτέλεσαν χώρο συνάντησης, συνεχών αντιπαραθέσεων αλλά και έντονων συγκρούσεων διαφορετικών λαών και πολιτισμών. Λόγω αυτής της σπουδαιότητας συνεχίζει διαχρονικά και στα νεώτερα χρόνια να αποτελεί το "μ?λον τ?ς ?ριδος" ανάμεσα στις ευρωπαϊκές δυνάμεις και τον Αλή πασά. Ωστόσο οι πρωτοβουλίες και οι ποικιλόμορφες παρεμβάσεις των Μεγάλων Δυνάμεων επιτυγχάνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα την αποτροπή του ελέγχου και της κυριαρχίας του στη Θεσπρωτία. Η καθημερινή διαμόρφωση και διάπλαση του ιστορικού της "γίγνεσθαι" κατέχει σημαντικό ρόλο στην όλη εξέλιξη του ελληνικού πολιτισμού και της ελληνικής ιστορίας. Οι εναλλαγές και κατακτήσεις της ευρύτερης περιοχής του ηπειρωτικού χώρου που συντελούνται διαχρονικά, συμπαρασύρουν και τη Θεσπρωτία στην επιβο ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25555
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25555
Εναλλακτικός τίτλος
Primary education in Thesprotia ( later turkish domination, 1854-1913)
Συγγραφέας
Φούκης, Χαράλαμπος Σπυρίδων
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαϊωάννου Απόστολος
Πανταζής Σπυρίδων
Παλιούρας Αθανάσιος
Καψάλης Γεώργιος
Κούτρας Βασίλειος
Τριαντού-Καψωμένου Ιφιγένεια
Σακελλαρίου Μαριγούλα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αλληλοδιδακτική μέθοδος; Δάσκαλοι; Σχολεία, Κοινά; Παρθεναγωγεία; Δημογέροντες; Ετερόθρησκοι; Ετερόγλωσσοι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (439 ; 426 σ.), εικ., ευρ.