Υποκειμενικότητα και γνώση: ανάλυση παιδαγωγικών λόγων για την αγωγή και την ειδική αγωγή

Περίληψη

Στη διατριβή γίνεται ανάλυση των παιδαγωγικών λόγων για την αγωγή και την ειδική αγωγή με σκοπό τη διερεύνηση της σχέσης υποκειμενικότητας και γνώσης. Η αρχική υπόθεση εργασίας είναι ότι μεταξύ των εκάστοτε αρθρωμένων λόγων υφίσταται μια δι-υποκειμενική και δια-κειμενική σχέση. Αναλύονται 10 εισαγωγικά κείμενα από τους Οδηγούς Σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης και των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Νηπιαγωγών που γράφονται για την υποδοχή των φοιτητών στα Τμήματα από τους θεωρητικούς της αγωγής και 29 άρθρα από περιοδικά των επιστημών της αγωγής με θεματολογία που αφορά στην ειδική αγωγή και γράφονται από τους ασκούντες την αγωγή. Η μελέτη κινείται προς τρεις κατευθύνσεις. Πρώτον, εστιάζει σε κονστρουξιονιστικές λόγο αναλυτικές προσεγγίσεις, συζητά βασικές έννοιες του πεδίου της ανάλυσης του λόγου σε αντιπαράθεση με τη λακανική γνωσιοθεωρία και καταλήγει στη δημιουργία ενός αναλυτικού σχήματος για τη θεμελίωσή της. Δεύτερον, αναλύει τους δύο τύπους λόγου για να διερευν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis addresses the relationship between subjectivity and knowledge as it is uttered in discourse, by analyzing educational discourses. It argues that there is an inter-textual and inter-subjective relation between the articulated educational discourses, constitutive of the field of education in terms of subjectivity and knowledge. The corpus consists of 10 texts from Student Handbooks issued by scholars in education at the Faculties of Primary and Early Childhood Education and 29 professional articles issued by teachers concerning inclusive education. First, it focuses on the discourse analysis field and discusses three constructionist approaches, the discourse theory of E. Laclau & C. Mouffe, the critical discourse analysis of Ν. Fairclough and the discursive psychology in comparison with lacanian psychoanalytic accounts ending up with an analytic schemata for its theoretical and methodological construction. Second, it analyzes the two different genres for investigating the form ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25275
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25275
ND
25275
Εναλλακτικός τίτλος
Subjectivity and knowledge: analysis of educational discourses
Συγγραφέας
Δάντη, Αθηνά (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Πανοπούλου-Μαράτου Όλγα
Μακρυνιώτη Δήμητρα
Ανδρούτσου Αλεξάνδρα
Σταυρακάκης Ιωάννης
Κουζέλης Γεράσιμος
Ζώνιου-Σιδέρη Αθηνά
Κούρτη Ευαγγελία
Λέξεις-κλειδιά
Πεδίο ανάλυσης λόγου; Λακανική ψυχανάλυση; Συστηματικη και συντακτική φύση του λόγου; Καταστατική έλλειψη του υποκειμένου; Κοινωνικός δεσμός των υποκειμένων στο λόγο; Λόγος και συναίσθημα; Φαντασιακές μορφές υποκειμενικότητας; Επιστημολογικός στοχασμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
246 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)