Πρόταση για ένα ολοκληρωμένο μοντέλο σχεδίασης εφαρμογών ηλεκτρονικής αξιολόγησης γνώσης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επιχειρεί μια σφαιρική προσέγγιση στο θέμα της ηλεκτρονικής αξιολόγησης της γνώσης. Ξεκινώντας από τις σύγχρονες εξελίξεις στο χώρο της ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning) και αφού μελετήσουμε τον παιδαγωγικό ρόλο της αξιολόγησης, εστιάζουμε στις μορφές και χρήσεις της ηλεκτρονικής αξιολόγησης (Computer Assisted Assessment) καθώς και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Διαπιστώνουμε ότι παρά τα διακηρυχθέντα πλεονεκτήματα και τις υπαρκτές δυνατότητές της, η διείσδυσή της στην εκπαίδευση παραμένει περιορισμένη και δυσανάλογη σε σχέση με άλλες εκπαιδευτικές τεχνολογίες. Αρχικά η διατριβή επιχειρεί την ενδελεχή μελέτη των χρηστών της αξιολόγησης. Χρησιμοποιούμε ψυχομετρικά και εμπειρικά εργαλεία καταγραφής των ατομικών χαρακτηριστικών των μαθητών, ενώ διατυπώνουμε και ελέγχουμε ερευνητικές υποθέσεις για τον τρόπο με τον οποίο αυτά επηρεάζουν την ετοιμότητα των μαθητών απέναντι στην χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), εν γένει, και της ηλεκτρονικής αξ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation attempts a comprehensive approach to the Computer Assisted Assessment of knowledge. Starting with the current developments in the field of e-learning and with the study of the educational role of the assessment, we focus on the forms and uses of e-assessment and the challenges it faces. We note that despite the alleged advantages of e- assessment its penetration in modern education remains limited and disproportionate in relation to other educational technologies. Initially, the dissertation attempts a thorough study of the end users of electronic assessment. We use psychometric tools to record the individual characteristics of students and we formulate research hypotheses regarding how they affect the students’ readiness towards the use of Information and Communication Technologies (ICT) in general, and e-assessment in particular. On the basis of the findings we put forward teaching interventions to assist the integration of ICT and e-assessment in the educational pr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25124
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25124
ND
25124
Εναλλακτικός τίτλος
Proposal of an integrated model for the design of computer-assisted assessment applications
Συγγραφέας
Σιώζος, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσουκαλάς Ιωάννης
Πομπόρστης Ανδρέας
Βλαχάβας Ιωάννης
Καρανίκας Κωνσταντίνος
Δαγδιδέλης Βασίλειος
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Δημητριάδης Σταύρος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρονική μάθηση; Ηλεκτρονική αξιολόγηση; Τεχνολογικά υποστηριζόμενη αξιολόγηση; Ψυχομετρία; Κλίμακες στάσεων; Συμμετοχική σχεδίαση; Αλληλεπίδραση ανθρώπου - υπολογιστή; Εκπαιδευτικό λογισμικό
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxii, 323 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)