Η εκπαίδευση στη Λέσβο κατά την τελευταία περίοδο της οθωμανοκρατίας (1800-1912)

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επεχείρησε να διερευνήσει με τρόπο συστηματικό την παγίωση και ανάπτυξη του εκπαιδευτικού δικτύου στη Λέσβο κατά την τελευταία περίοδο της Οθωμανικής κυριαρχίας (1800-1912). Η μελέτη αποδελτίωση και επεξεργασία του διασωθέντος αρχειακού υλικού αλλά και των πρωτογενών και δευτερογενών πηγών αποτέλεσαν το μέσο για την όσο το δυνατόν πληρέστερη προσέγγιση της περιόδου αυτής. Για την ερμηνεία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν αναλυτικά εργαλεία από την Παιδαγωγική, την Ανθρωπολογία και την Κοινωνιολογία. Τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε είναι τα εξής: 1. Κατά την περίοδο που εξετάζουμε σημειώθηκε μια μεγάλη ανάπτυξη του εκπαιδευτικού δικτύου της ελληνορθόδοξης κοινότητας. 2. Τη διοίκηση και εποπτεία των σχολείων είχαν οι κατά τόπους κοινότητες υπό την υψηλή επίβλεψη του Πατριαρχείου. 3. Το σχολείο αποτέλεσε το δίαυλο μέσα από τον οποίο επιχειρήθηκε να καλλιεργηθεί μια ισχυρή εθνική ταυτότητα. 4. Τα εκπαιδευτικά συστήματα που εφαρμόστηκαν ήταν το αλληλοδιδακτικό και το συ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation attempted to scrutinize in a systematic way the development of the education in the island of Lesvos during the last period of the Turkish rule (1800-1912). The study and elaboration of the existed archives as well as the written sources permitted the approach of this period. The conclusions the research has come are given next: 1) During the period we study took place a great development of the educational net of the greek-orthodox community. 2) The administration and supervising of the schools were exercised by the local community under the higher command of the patriarchate. 3) The school had been the path through which a strong national identification was cultivated. 4) The educational systems that had been implemented was firstly the mutually instructive method and after 1880 the straight instruction. 5) The dominant pedagogy was that of the subjugation and punishment. 6) Classicism and worship of antiquity prevails. 7) The schools of the Moslem community had a s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24590
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24590
ND
24590
Εναλλακτικός τίτλος
Education in Greece during the last period of the turkish rule (1800-1912)
Συγγραφέας
Λυκιαρδοπούλου, Σταυρούλα (Πατρώνυμο: Παρασκευάς)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Κοντάκος Αναστάσιος
Λεοντσίνης Γεώργιος
Μπουζάκης Ιωσήφ
Χουρδάκης Αντώνιος
Χατζηγεωργίου Ιωάννης
Θεοδωροπούλου Ελένη
Φωκιάδη Περσεφόνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κοινοτική εκπαίδευση; Τελευταία περίοδος τουρκοκρατίας; Πατριαρχείο; Εθνική ταυτότητα; Μέθοδοι διδασκαλίας; Μουσουλμανικά σχολεία; Γαλλικά σχολεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (500 ; 137 σ.), εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)